جمال موسوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مساله ای که در چالش بیابان زایی با آن روبرو هستیم، پدیده فرسایش خاک است و این زمانی که پوشش گیاهی نباشد و از سوی دیگر بهره برداری بی رویه از آب های زیر زمینی انجام شود موجب ایجاد بیابان می شود.
وی تاکید کرد: سال گذشته 32 میلیارد ریال اعتبارات فقط به آبخیزداری استان زنجان اختصاص یافت.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: برای کنترل سیل، فرسایش و تقویت آب سفرهای زیرزمینی این استان 860 میلیون تومان جدا از اعتبارت بیان شده و از محل ردیف فصل آب نیز یک میلیارد و 800 میلیون تومان تخصیص یافت.
موسوی افزود: این ردیف اعتباری از سال گذشته برای اجرای پروژه های مقابله به بیابان زایی اضافه شده است.
وی تاکید کرد: به همین منظور مناطق مختلف استان زنجان برای کنترل، پخش سیلاب و تقویت سفره های آب زیر زمینی شناسایی شده است.
به گفته معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، مناطقی از در این استان که دارای آب است، به صورت سیل از دسترس خارج می شود که باید این آبها در داخل زمین ذخیره و از دسترس خارج نشود تا تقویت آب سفرهای زیر زمینی انجام شود.
موسوی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته پنج حوزه آبخیز در سطح استان زنجان در سطح 30 هزار هکتار برای کنترل و فرسایش خاک و عملیات بیولوژک نیز در حدود 80 هکتار انجام شد.
وی اظهارکرد: عملیات بیولوژک به منظور کنترل ریزگردها انجام می شود که در این پروژه جنگل کاری در حاشیه شهر ها و مناطق مختلف کاشته می شود تا هم مقابله با ریزگردها، کنترل سیل و فرسایش خاک را داشته باشد.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: گونه این درختان با توجه شرایط اقیلیمی منطقه است.
موسوی تاکید کرد: با توجه به اینکه سال جاری اعتباری برای اجرای این پروژهای بیان شده تخصیص نمی یابد، عملیات نگهداری در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد تعداد مهاجرت ها در سطح جهان طی 15 سال گذشته به شدت افزایش یافته، به طوری که در سال 2015، به رقم 244 میلیون نفر رسید. حال آنکه این رقم درسال 2010 و 2000 به ترتیب222 و 173 میلیون نفر بوده است. در پشت این اعداد، رابطه بین مهاجرت و
چالش های توسعه ای، بویژه، پیامدهای تخریب محیط زیست، بی ثباتی های سیاسی، ناامنی غذایی و فقر قرار دارد.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.