اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان زنجان افزود: هدف اصلی ما خروج کالا از کشور است و به هر میزان که محقق شود، به همان میزان درآمد ارزی کشور افزایش می یابد.
وی یادآورشد: از سوی دیگر ما خواهان دستیابی به اطلاعات دقیقی از ظرفیت های صادراتی این استان و راهکارهای افزایش آن هستیم.
درویش امیری اظهار کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی به همراه تعدادی از اعضای کارگروه توسعه صادرات از جمله اداره کل اقتصاد و دارایی، امور مالیاتی، اتاق بازرگانی و گمرک گرد هم بنشینند و موانع و حاشیه های پیش روی عرصه صادرات این استان را بررسی کنند.
استان زنجان گفت: در کنار این بررسی، راهکارهای افزایش میزان و سرعت صادرات را ارائه کنند تا بتوان از ظرفیت های موجود در این زمینه بیشترین بهره برداری را داشت.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر مدیران باید متوجه باشند، به هر میزان که صادرات این استان افزایش یابد، نشان دهنده موفقیت برنامه های اجرا شده در حوزه تولید است و تراز تجاری این استان را افزایش می دهد.
درویش امیری اضافه کرد: ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی این استان بالاست و از همین رو هم باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.
استاندار زنجان با بیان اینکه محصولات کشاورزی تولید شده در این استان 2.5 برابر نیاز مردم این منطقه است، گفت: باید زمینه صادرات و فرآوری محصولات این بخش را فراهم ساخت.
وی فرش دستبافت این استان را ارزشمند و دارای ظرفیت بالای صادراتی خواند و بر لزوم تلاش مسئولان برای افزایش میزان صادرات این محصول تاکید کرد.
درویش امیری خواستار توجه مسئولان به توسعه صادرات گردشگری شد و زنجان را دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری خواند که استفاده از آن زمینه ساز توسعه صادرات محسوب می شود.
استاندار زنجان به آغاز صادرات محصولات فنی و مهندسی این استان اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه هم اکنون فقط یک درصد صادرات این استان به بحث محصولات فنی و مهندسی اختصاص دارد اما با توجه به ظرفیت بالای زنجان در این زمینه می توان به آینده این حوزه در عرصه بین المللی امیدوار بود.
وی خاطرنشان کرد: سهم یک درصدی زنجان از صادرات و 0.61 درصدی از واردات کل کشور، نشان دهنده مثبت بودن تراز تجاری این استان است اما نباید به این میزان صادرات قناعت کرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.