یحیی رحمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طبیعت گردی یکی از ارکان مهم گردشگری به شمار می آید و نیازمند اقدامات زیرساختی لازم در این حوزه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ابراز کرد: نقشه های زیرساختی بیش از 10 محور گردشگری طبیعی تا کنون آماده شده و تلاش می کنیم تا پایان امسال، 25 محور گردشگری در این حوزه آماده بهره برداری شود.
رحمتی با بیان اینکه طبیعت گردی نیازمند فرهنگ سازی مناسب است، گفت: موضوع آموزش به علاقه مندان گردشگری، یکی از موارد مهم در سالم نگه داشتن طبیعت بکر و دست نخورده است.
وی تاکید کرد: باید فضای گردشگری به گونه ای پیشرفت کند، که هیچ کس آسیبی به طبیعت وارد نکند، چرا که بسیاری از این آسیب ها جبران ناپذیر یا زمان بر خواهد بود.
رحمتی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری روستاهای هدف در استان مشخص شده و برای آن برنامه ریزی داریم، افزود: اهالی روستا به عنوان جامعه میزبان باید برخی از مسائل مهم را فرا بگیرند، در این راستا طرح توانمندسازی جامعه میزبان و جوامع محلی در حال اجرا است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: از سال گذشته آموزش دهیاران برای فراگیری آموزش میزبانی شروع شده و در آینده به اهالی روستا آموزش هایی در این رابطه داده می شود.
وی اضافه کرد: در سال جاری 2 روستای هدف گردشگری و صنایع دستی مشخص شده، تا با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی، مسائل مرتبط با حوزه گردشگری از جمله راه اندازی خانه های گردشگر و بازاریابی پیگیری شود.
به گزارش ایرنا، زنجان یکی از استان هایی است که با وجود داشتن جاذبه های گردشگری فراوان، برای جذب و افزایش زمان ماندگاری گردشگر نیازمند فعالیت دو چندان در این حوزه است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.