پروین علیجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی ها در شب های قدر نسبت به پذیرش مراجعه کنندگان اقدام شد که از مجموع اهداء کنندگان 14 نفر را زنان و مابقی را مردان تشکیل می دهد.
وی اظهار کرد: طی 24 خرداد امسال و همزمان با اولین شب قدر شمار مراجعه کنندگان به مرکزاهدای خون سعدی شهر زنجان افزایش داشت که نسبت به خون گیری و انجام آزمایشات مربوطه آن اقدام شد.
علیجانی افزود: بر این اساس توصیه می شود عموم مردم طی روز های باقمیانده از ماه مبارک رمضان به مرکز اهدای خون این شهر مراجعه کرده و با اهدای خود نیاز بیماران را برطرف کنند.
وی بیان کرد: علاقمندان نیز طی سال می توانند برای اهدای خون خود به مرکز اهدای خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی مراجعه و پایگاه انتقال خون ابهر نیز از روز یکشنبه تا چهارشنبه در شیفت صبح فعال است.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان زنجان خاطر نشان کرد: اهدای خون دارای شرایطی است و بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل 18 و حداکثر 65 سال سن و حداقل 50 کیلوگرم وزن داشته باشند.
به گزارش ایرنا، پارسال 259 نفر در شب های قدر به پایگاه انتقال خون شهر زنجان مراجعه کردند و از این تعداد 206 نفر موفق به اهدای خون شدند.
طی ماه مبارک رمضان سال گذشته یک هزار و 905 نفر برای اهدای خون به پایگاهای انتقال خون زنجان مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 497 نفر موفق به اهدای خون شدند.
94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.