علی محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر پرداخت ماهانه اعتبارات به حساب دهیاری های استان، قرار است همچون سالهای گذشته، امسال نیز از محل تبصره 6 قانون بودجه جهت تجهیز دهیاری ها، ماشین آلات مختلفی به آنها واگذار شود.
وی از برآورد رشد بیش از 30 درصدی اعتبارات دهیاری ها در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته از اعتبار 500 میلیارد ریالی پرداختی به دهیاری های استان، 450 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها هزینه شد.
به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان، اعتبار پرداخت شده به دهیاری های این استان در سال 92، 180 میلیارد ریال بود که این میزان در سال 95 به 500 میلیارد ریال رسید.
محمودی اظهار کرد: اعتبارات پرداختی به دهیاری ها که از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود، در روستاها صرف اموری همچون اجرای پروژه های عمرانی و توسعه کالبدی و نیز تامین هزینه های جاری دهیاری ها می شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه همه روستاهای بالای 30 خانوار این استان دارای دهیاری هستند، گفت: در زمان حاضر 635 دهیاری در سطح روستاهای استان فعال است.
استان زنجان دارای 935 روستای دارای سکنه است که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.