به گزارش ایرنا، اصفر وثوق شامگاه شنبه درجمع شماری از نمازگزاران در مسجد جامع زنجان افزود: تا سال 1402 با صرف هزینه 200 میلیارد تومان که هم اکنون 50 میلیارد تومان آن هزینه شده است، کلینیکی ایجاد خواهد شد تا مردم سراسر کشور حتی پایتخت‌نشین‌ها برای ارائه خدمات باکیفیت در حوزه تحقیق، پژوهش و درمان به این استان سفر کنند.
وی اظهار کرد: مردم خیر این استان با تاسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی 'مهرانه ' در این کار خیر بسیار نقش آفرین بودند و بر این اساس هیچ فرد سالمی نباید به لحاظ فقر فرهنگی به بیماری سرطان مبتلا شود.
وثوق افزود: مهرانه خیریه ای منحصر به فرد است که در این استان فعالیت گسترده خود را ادامه و هم اکنون نیز به بیماران مبتلا به سرطان از اقصی نقاط ایران خدمات ارائه می‌دهد.
وی ابراز کرد: مردم زنجان میزبان بیماران مبتلا به سرطان مراجعه کننده به این مجموعه هستند و این در حالی است که زنجان جزو استان‌های برخوردار کشور نیست اما 100 هزار خیر با این انجمن همکاری می کنند.
مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان ادامه داد: تجهیزات خریداری شده این انجمن در کلینیک مهرانه بسیار پیشرفته بوده که با هدف ارائه خدمات بهینه به بیماران تهیه شده است.
وی ابراز کرد: این انجمن تنها به درمان و تامین هزینه‌های بالا از محل کمک‌های مردمی اکتفا نکرده و با ایمان به جمله 'پیشگیری بهتر از درمان است' با تشکیل کمیته آموزش و پیشگیری سعی در عملیاتی کردن این مهم دارد.
وثوق خاطرنشان کرد: هم اکنون آموزش دختران و بانوان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ترویج مصرف غذای سالم در سطح شهر، نهادینه کردن توجه به تغذیه سالم با حضور مدرسان مهرانه در مدارس مقاطع ابتدایی، ترویج ورزش همگانی، جلوگیری از استعمال سیگار و دخانیات را در دستور کار جدی قرار داده است و بسیاری از دستگاه‌های دولتی را در جهت گام‌های طلایی در حوزه سلامت جامعه را برداشته است.
به گزارش ایرنا، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه با همکاری خیران انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) برای برآورد کلیه نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزار و 900 مترمربع طراحی و احداث شده است، از این میزان فضا، 12 هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی اختصاص داده شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.