محمدرضا آبی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح تکاپو از سال 94، در 6 استان به شکل آزمایشی آغاز و پس از رفع ایرادات در استان های 6 گانه، طی سال 95 اجرای آن در سایر استان ها هم آغاز شد.
وی یادآورشد: اگرچه زنجان جزء استان های آزمایشی نبوده اما از اواسط سال گذشته اجرای طرح در استان آغاز و مطالعات اولیه آن از طریق کارشناسان استانی و نیز کارگزار طرح انجام شده است.
آبی پور اظهار کرد: کلیات طرح تکاپو طی جلسه های متعدد به مدیران و کارشناسان دستگاه های تخصصی منتقل شده و تاکنون پیشرفت آن مطلوب است.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: رویکرد اصلی طرح که برای استان ها و مناطق مختلف به صورت مجزا تهیه و اجرا می شود، استفاده از ظرفیت رشته ها و مشاغل با قابلیت اشتغال بالا و واجد مزیت های اقتصادی منطقه ای است.
وی خاطرنشان کرد: طرح تکاپو گام هایی دارد که بخش مهمی از آن شناسایی دقیق و هدفمند رشته شغل های پراشتغال است که خوشبختانه این کار از سال گذشته در زنجان آغاز شده و مرحله نهایی آن که اجرای میدانی است طی ماه های آتی محقق خواهد شد.
آبی پور ادامه داد: از بین سایر استان هایی که در سال 95 و با ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به اجرای طرح کرده اند، زنجان هم جزء استان های فعال بوده و اجرای طرح در آن بر اساس زمانبندی ابلاغی به کارگزار پیش می رود.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر همین اساس تاخیری در اجرای طرح وجود نداشته و در عمل تمام اقدامات بر اساس زمانبندی پیش می روند.
وی اضافه کرد: با توجه به استقبال مناسبی که از طرح به عمل آمده و دستگاه های اجرایی آمادگی لازم برای همکاری را اعلام کرده اند، تجربه موفقی در اجرای طرح در استان زنجان کسب خواهد شد.
آبی پور ابراز کرد: با تحقق اهداف کمی طرح تکاپو، می توان در استان شاهد اشتغال 6 هزار نفری گروه های هدف بود.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: هم اکنون اجرای طرح با مشکلی مواجه نیست و پیشرفت مطلوبی دارد و نگرانی عمده بروکراسی اداری بود که با تاکید استاندار و استقبال مدیران دستگاه های تخصصی وضعیت مناسبی دارد.
وی تاکید کرد: طرح تکاپو بر بستر مشارکت و محوریت بخش خصوصی تعریف و تدوین شده و نقش دولت فقط در قالب تسهیل گری و مداخله محدود تعریف شده است.
آبی پور افزود: غیر از اقدامات اولیه که شامل شناسایی رشته های پر اشتغال است که آن هم با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود، تمامی گام های طرح به دست بخش خصوصی صورت می پذیرد.
به گفته وی، مشارکت بخش خصوصی در قالب فعالان خرد، اصلی و میانی خواهد بود.
طرح تکاپو یا طرح توسعه رشته های پر اشتغال منطقه ای با استفاده از تجارت بین المللی در دولت تهیه و تدوین شده است و مصوبه شورای عالی اشتغال کشور و یکی از برنامه های اصلی و محوری توسعه اشتغال در کشور محسوب می شود.
هدف اصلی از اجرای این طرح توسعه اشتغال پایدار از طریق بهسازی دینامیک اشتغال در سطح مناطق و توسعه رشته های کسب و کارهای منتخب و و اولویت دار در سطح ملی و استان هاست.
3001/
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.