رضا حسنلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با شب های قدر و سالروز شهادت حضرت امام علی(ع) طرح اکرام ایتام و محسنین در این استان اجرا می شود و در این میان پایگاه هایی در سطح امامزادگان، مساجد و تعدادی نیز در معابر سطح شهر مستقر خواهد شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس خیران و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این پایگاه ها کفالت یتیمی و یا سرپرستی فرزندان محسنین را عهده دار شوند که تعدادی از آنها به دلیل ابتلاء به بیماری صعب العلاج امکان گذران زندگی را ندارند.
حسنلو افزود: هم اکنون یک هزار و 500 یتیم و یک هزار و 600 فرزند محسنین تحت سرپرستی کمیته امداد این استان قرار دارند که اغلب آنها محصل و با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.
طرح اکرام ایتام، برای حمایت از فرزندان یتیم تحت پوشش کمیته امداد اجرا می شود که در این طرح فرد خیر کفالت یتیمی را به عنوان فرزند معنوی عهده دار می شود و ماهانه مبلغی ثابت به حساب این یتیم واریز می کند.
طرح محسنین برای حمایت از فرزندان نیازمند غیریتیم که تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، اجرا می شود که خیران شرکت کننده در این طرح نیز ماهانه مبالغی را به حساب این افراد واریز می کنند.
وی بیان کرد: بر این اساس پایگاه مرکزی طرح اکرام ایتام شهر زنجان در محل امامزاده سید ابراهیم (ع) از ساعت 22 فعالیت خود را آغاز می کنند و تا پایان مراسم احیا آماده ارائه خدمات هستند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: علاوه بر آن پایگاه هایی نیز در حسینیه و مسجد زینبیه اعظم، حسینیه ثارالله و دیگر مساجد شهر زنجان آماده پذیرش مراجعه کنندگان و خیران هستند.
وی ابراز کرد: افرادی که تمایل دارند به صورت اینترنتی در این امر خداپسندانه شرکت کنند، می توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد (ره) به نشانی emdad.ir و پس از اعلام همکاری نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام همچنین با ارسال یک پیامک خالی به سامانه 3000333324 در این طرح شرکت کنند و سپس شناسنامه یتیم به آنها ارسال می شود و حامی به صورت ماهانه مبالغی را واریز می کند.
حسنلو خاطر نشان کرد: تمامی دفاتر کمیته امداد این استان در طول سال نیز آماده نام نویسی خیرین جهت حمایت از فرزندان محسنین ایتام هستند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته سه هزار و 211حامی جذب شدند که از این تعداد963نفر در ماه رمضان بوده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.