به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان طارم مجتبی اسکندری افزود: برداشت محصول سیب زمینی در این شهرستان آغاز شده و در سال زراعی 95 – 96 حدود 2 هزار و 400 هکتار از اراضی زراعی، زیر کشت این محصول رفته است.
وی یادآورشد: بر اساس پیش بینی های انجام شده 54 هزار تن سیب زمینی برداشت می شود که ارزش ریالی آن 810 میلیارد ریال خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: هم اکنون 2 هزار و 750 نفر از کشاورزان این شهرستان مشغول کشت و کار محصول سیب زمینی هستند و از این طریق درآمد کسب می کنند.
اسکندری این محصول را یکی از مهمترین و اصلی ترین محصولات کشاورزی در طارم بیان کرد و افزود: سیب زمینی تولیدی این شهرستان علاوه بر تامین نیاز استان زنجان به دیگر استان های همجوار هم ارسال می شود.
وی، آگریا، سانته، ایلونا، میلونا و کایزر را از ارقام مورد کشت سیب زمینی در شهرستان طارم برشمرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان طارم به لحاظ برخورداری از شریان حیاتی رودخانه قزل اوزن، به بزرگترین قطب کشاورزی استان زنجان و این منطقه تبدیل شده و کیفیت محصولات باغی و زراعی آن شهرت جهانی به خود گرفته است.
با توجه به شرایط اقلیمی متفاوتی که این شهرستان دارد تنوع محصولات در این منطقه زیاد است به طوریکه سالانه بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی در زمین های این شهرستان تولید و وارد بازار مصرف استان زنجان و سایر استان های همجوار و حتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
زیتون، انار، انجیر، فندق، گردو، گیلاس، سیب، انگور، آلبالو، به، توت، گوجه سبز، هلو، آلو، زردآلو، آلوچه، پرتقال، نارنگی، نارنج، گلابی، خرمالو، سیر، برنج، بادام، نخود فرنگی، گوجه فرنگی، کرفس و غیره از جمله محصولات این شهرستان است.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.