سیامک اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، فقط پایگاه انتقال خون شهر زنجان در شب های قدر اقدام به پذیرش مراجعه کنندگان خواهد کرد و اهداء کنندگان خون می توانند در ساعات اعلام شده به این امر خداپسندانه مبادرت کنند.
وی یادآوری کرد: همچنین پایگاه انتقال خون زنجان، واقع در چهارراه سعدی تا پایان ماه مبارک رمضان در شیفت صبح از ساعت 8تا یک بعد ازظهر و شب به ویژه بعداز افطار ساعت 21 تا 24 آماده خون گیری از مراجعه کنندگان بوده و پایگاه انتقال خون ابهر نیز از روز یکشنبه تا چهارشنبه در شیفت صبح فعال است.
اسدی افزود: با توجه به استقبال عمومی و افزایش مراجعه کنندگان برای اهدای خون، برای تعدادی از آنها نوبت دهی انجام می شود و این افراد می توانند در مدت اعلام شده و حتی پس از پایان ماه رمضان خون اهدا کنند.
وی بیان کرد: اهدای خون آگاهانه اهمیت زیادی دارد، چرا که از اهدای هیجانی جلوگیری می کند و این موضوع به لحاظ اهدای خون سالم اهمیت زیادی دارد.
مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: این استان مشکلی در تامین انواع فرآورده های خونی مورد نیاز ندارد و این ماده حیاتی به اندازه کافی فراهم است.
وی خاطرنشان کرد: اهدای خون دارای شرایطی است و بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل 18 و حداکثر 65 سال سن و حداقل 50 کیلوگرم وزن داشته باشند.
به گزارش ایرنا، پارسال 259 نفر در شب های قدر به پایگاه انتقال خون شهر زنجان مراجعه کردند و از این تعداد 206 نفر موفق به اهدای خون شدند.
طی ماه مبارک رمضان سال گذشته یک هزار و 905 نفر برای اهدای خون به پایگاهای انتقال خون زنجان مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 497 نفر موفق به اهدای خون شدند.
94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.