محمود علیمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلات اعطا شده به صنعتگران صنایع دستی استان به منظور توانمندسازی آنان و ایجاد رونق تولید در کارگاه ها، ایجاد فروشگاه ها و بهبود بسته بندی محصولات تولید شده پرداخت شده است.
وی به شناسنامه دار شدن 9 هزار و 600 فعال صنایع دستی در زنجان اشاره کرد و ادامه داد: بالغ بر 45 هزار نفر در این استان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.
علیمحمدی به راه اندازی 2 ناحیه کارگاهی صنایع دستی 'ظریفان' و 'نیکان' در زنجان اشاره کرد و افزود: این ناحیه ها، مجموعه کارگاهی و فروشگاهی است که در کنار عرضه محصولات، زمینه آشنایی گردشگران با فرایند تولید صنایع دستی را نیز فراهم می کند.
گفتنی است ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره یک موسوم به 'ظریفان' در محدوه عوارضی زنجان - قزوین و ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره 2 موسوم به' نیکان' در محدوده عوارضی زنجان- تبریز به منظور استقرار واحدهای تولید و عرضه صنایع دستی در دست طراحی و اجرا هستند و پس از احداث در اختیار فعالان صنایع دستی قرار خواهند گرفت.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت:شرط واگذاری واحدها به متقاضیان، داشتن صلاحیت در یکی از رشته های صنایع دستی است که این امر نیز باید به تایید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برسد.
به گزارش ایرنا، چاروق دوزی، چاقو سازی، مسگری، گلیم بافی و ملیله کاری از رشته ها و فعالیت های عمده در حوزه صنایع دستی استان زنجان است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.