محمد امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی سامانه توزین حین حرکت ( WIM ) در جاده دندی – زنجان پس از 2 و نیم سال تلاش و فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز انجام و بدون هرگونه نقص و ایرادی به صورت استاندارد تحویل داده شد.
وی تاکید کرد: اضافه تناژ خودروهای سنگین در جاده دندی - زنجان موجب مستهلک شدن ناوگان حمل و نقل، سوانح رانندگی و از بین رفتن زیرساخت های جاده ای می شود.
رییس مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: دستگاه توزین حین حرکت نصب شده در جاده دندی - زنجان بیستمین سامانه راه اندازی شده در سطح کشور است که قرار است 26 مورد از این سامانه نصب شود.
امینی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه در جاده دندی – زنجان میزان تناژ خودروهای سنگین در این مسیر بررسی و چنانچه میزان بار آن بیش از حد استاندارد باشد اضافه بار آن خالی می شود.
امینی یادآورشد: راه اندازی سامانه توزین حین حرکت موجب جلوگیری از تخریب جاده های ارتباطی، اعمال مقررات و جمع آوری اطلاعات ترافیکی ازجمله وزن کل و وزن توزیع شده روی هر یک از مسیرهای وسایل نقلیه عبوری، کلاس و نوع وسیله نقلیه عبوری امکان تشخیص پلاک خودروهای متخلف با استفاده از سامانه و ثبت تصویر خودروهای متخلف شده است.
به گزارش ایرنا، جاده دندی - زنجان 100 کیلومتر است و به لحاظ داشتن معادن سرب و روی در این شهر بیشترین خودروهای سنگین حمل بار از این جاده در تردد هستند، شمار خودروهای فعال در ناوگان حمل و نقل باری این استان چهار هزار و 891 دستگاه است.
37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در جاده های استان زنجان فعال است
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.