سید علی شفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عوامل متعددی از قبیل، اعتیاد، فقر و تنگدستی، مشکلات فرهنگی و حتی شبکه های اجتماعی در بروز طلاق دخالت دارد و هر کدام از این موارد به بررسی دقیق نیاز دارد.
وی یادآوری کرد: افزایش واقعه طلاق در کشور انکار ناپذیر بوده، اما موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که اغلب زوجین جدایی را اولین راه حل مشکلات زندگی خود می دانند و کمتر به راهکارهای دیگر فکر می کنند.
شفیعی افزود: واقعه طلاق نیاز به آسیب شناسی دقیق از سوی کارشناسان امر دارد و این مهم نیز در دستور کار متولیان امر در استان قرار گرفته است.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: در ارتباط با پیشگیری واقعه طلاق جلساتی در کارگروه امور اجتماعی استانداری این استان برگزار می شود و علل این معضل از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می گیرد، اما از آغاز سال جاری جلسه ای تشکیل نشده است.
وی خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال کشور به دلیل دراختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت تلقی می شود و ارائه خدمات عمومی به آحاد مردم و اطلاعات ویژه جمعیتی به ارکان حکومت از ویژگی های اختصاصی و انحصاری این سازمان است.
به گزارش ایرنا، دو ماهه امسال 2 هزار و 167 واقعه ازدواج و 403 واقعه طلاق در این استان به ثبت رسید که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب یک هزار و 850 و 365 واقعه بوده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.