مسیح الله سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال گذشته با دستور رهبر معظم انقلاب موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
وی یادآورشد: در سطح ملی 18 اولویت از آسیب های اجتماعی شناسایی شد که این آسیب ها از اولویت های متفاوتی در هر هر استان برخوردار هستند.
سلطانی با بیان اینکه موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در دو بخش ملی و استانی پیگیری می شود، اظهار کرد: در سطح ملی سه اولویت نخست آسیب های اجتماعی این استان به ترتیب اهمیت شامل اعتیاد، طلاق و انحرافات اخلاقی و اجتماعی می شود.
مدیرکل اجتماعی استانداری زنجان گفت: 18 دستگاه اجرایی برای اجرای 111 برنامه ملی تعریف شده به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در این استان مسئول شده اند.
وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این 111 برنامه در سال گذشته 12 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود.
سلطانی بازه زمانی اجرای برنامه های پیش بینی شده را یک ساله از زمان آغاز اجرا برشمرد و زمان آغاز اجرای این برنامه ها را اوایل زمستان سال 95 اعلام کرد.
مدیرکل اجتماعی استانداری زنجان گفت: تاکنون دو مرحله از اعتبار پیش بینی شده برای اجرای برنامه های سطح ملی در این استان پرداخت شده و هم اکنون در مرحله سوم پرداخت اعتبار قرار داریم.
وی به برنامه های استانی پیش بینی شده برای کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و اضافه کرد: در این برنامه ریزی آسیب های اجتماعی اولویت دار این استان اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی مطرح شده اند.
سلطانی ابراز کرد: برای اجرای برنامه های استانی، 22 دستگاه مسئول شده اند و از مجموع 170 برنامه عملیاتی این استان، بیش از 30 درصد به بحث کاهش آسیب های اجتماعی مربوط است.
مدیرکل اجتماعی استانداری زنجان گفت: از مجموع 21 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای برنامه های عملیاتی در حوزه اجتماعی این استان، 700 میلیون ریال برای کاهش آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: زنجان در سطح کشور از نظر پایین بودن آسیب های اجتماعی، رتبه 30 را به خود اختصاص داده است.
سلطانی افزود: با این حال نباید از آسیب های اجتماعی غفلت کرد و باید برای حفظ این جایگاه و جلوگیری از گسترش این آسیب ها همچنان در عرصه حضور داشت.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.