محمود علیمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مجموعه بازارچه صنایع دستی سال 94 در محوطه ای در جنب بنای رختشویخانه از محل اعتبار تملک دارایی های استانی و ملی ساخته شد، افزود: از ابتدای سال 95 اقدام به واگذاری 22 غرفه این مجموعه به شماری از فعالان حوزه صنایع دستی کردیم به نحوی که هر یک از غرفه های این بازارچه در اختیار 4 تا 5 نفر از صنعتگران حوزه صنایع دستی قرار گرفت تا زمینه ای برای ارائه تولیدات آنان فراهم شود.
وی با بیان اینکه مجموعه بازارچه صنایع دستی بر اساس قانون باید به بخش خصوصی واگذار شود، خاطرنشان کرد: واگذاری این مجموعه به فعالان حوزه صنایع دستی در سال 95 با عنوان بازارچه فصلی صورت گرفت و در قبال آن هزینه ای به جز هزینه قبوض آب، برق و گاز از غرفه داران دریافت نمی شد.
علیمحمدی اظهار کرد: به تبع دستورالعمل واگذاری مجموعه بازارچه صنایع دستی به بخش خصوصی، این مجموعه باید تخلیه می شد ولی قبل از تخلیه آن سعی کردیم تا با ارائه تمهیداتی، این واگذاری به همان افراد مستقر در بازاچه انجام شود و در این جهت حتی پیشنهاد تشکیل شرکت تعاونی نیز به آنان شد تا با این طریق در مزایده واگذاری بازارچه شرکت کنند ولی در عمل حرکتی از سوی غرفه داران انجام نشد.
وی اضافه کرد: از دیگر سو، افراد حقیقی دیگری نیز که در مزایده واگذاری بازارچه صنایع دستی شرکت کردند، شرط حفظ غرفه داران مستقر در این مجموعه را نپذیرفتند و آن را نوعی تحمیل این افراد به متقاضیان در مزایده قلمداد کردند، بنابراین شرایط ایجاب می کرد تا مجموعه بازارچه برای واگذاری به بخش خصوصی تخلیه شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به برگزاری 2 نوبت مزایده برای واگذاری مجموعه بازارچه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: دور سوم مزایده واگذاری این مجموعه طی چند روز آینده برگزار می شود و امیدواریم مدیریت جدید بازارچه زمینه زایش و رونق دوباره این مجموعه را فراهم کند.
وی با بیان اینکه بازارچه صنایع دستی طی پنج ماه گذشته دچار رکود بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه غرفه داران مستقر در این مجموعه برای رونق آن اقدام قابل توجهی نکردند و تب و تاب اولیه این مجموعه بیشتر مرهون اخبار رسانه های مختلف در زمان راه اندازی آن بود.
علیمحمدی تصریح کرد: با طرح عناوینی همچون 'تعطیلی بازارچه صنایع دستی' که به صورت سوگیرانه در یکی از رسانه های محلی منعکس شد، موافق نیستیم چرا که شرایط به وجود آمده و واگذاری بازارچه به بخش خصوصی، موجبات زایش مجدد آن را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه واگذاری رایگان غرفه های بازارچه صنایع دستی به شماری از فعالان حوزه صنایع دستی برای توانمندسازی آنان بود، افزود: هم اکنون تعدادی از آنان در کارگاه هایی که خود راه اندازی کرده اند مشغول به فعالیت شده اند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.