امیر علی نیکبخش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون کار نقشه برداری و مجوز تخریب قدیمی ترین کتابخانه شهرستان خرمدره اخذ شده و با رفع مشکلات مربوطه آن، به زودی عملیات کلنگ زنی و احداث این پروژه آغاز خواهد شد.
وی یادآوری کرد: بالغ بر 12 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است که 50 درصد اعتبارات آن از سوی انجمن خیرین و 50 درصد دیگر از اعتبارات ملی تامین می شود.
به گفته وی، با احداث این کتابخانه ،این شهرستان مشکلی در فضاهای مورد نیاز کتابخانه ای نخواهد داشت و جمعیت ساکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.
نیکبخش افزود: این شهرستان به لحاظ شاخص های کتاب و کتاب خوانی در مقایسه با دیگر شهرستان های این استان وضعیت بهتری دارد و تلاش می شود این روند بیش از گذشته ارتقا یابد.
وی بیان کرد: این شهرستان هفت کتابخانه دارد که تا حدود زیادی پاسخگوی نیازهای مخاطبان بوده و این در حالی است در ابهر شهر مجاور این شهرستان به لحاظ پوشش جمعیتی زیاد 12 کتابخانه دارد که چندان رضایت بخش نیست.
مدیر کل امور کتابخانه های استان زنجان ادامه داد: برای رفع مشکلات کتابخانه در این شهرستان و با رایزنی های انجام گرفته، احداث کتابخانه مرکزی در دستور کار قرار دارد و البته تحقق این مهم در گرو تامین اعتبارات مورد نیاز است.
وی خاطر نشان کرد: این استان به لحاظ کمیت و کیفیت کتابخانه ها و به لحاظ نرم کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد به طوری که هم اکنون 92 کتابخانه فعال در سطح این استان وجود دارد که از این تعداد 35 باب ان در مناطق روستایی و مابقی در شهرها واقع شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان خرمدره با 407 کیلومتر مربع مساحت معادل 1.8 درصد از وسعت کل استان و 65 هزار و 166 نفر معادل 6.4 درصد از جمعیت کل استان زنجان را تشکیل می دهد.
7320
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.