محمود عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدارس منتخب، سالن های ورزشی آموزش و پرورش، کانون های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه های دانش آموزی استان شامل این پایگاه ها می شوند.
عباسی تاکید کرد: گفتمان سازی دینی برای آموزش و پرورش اهمیت بالایی دارد و این موضوع باعث شده تا برنامه ریزی های خوبی در همین راستا در این نهاد انجام شود.
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با تبیین دستاوردهای اردوهای راهیان نور به عنوان یکی از تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی در کشور برای نسل جدید، گفت: میزان حضور دانش آموزان زنجانی در این اردوها در سال تحصیلی جدید نسبت به سال قبل 47 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه سیاست های 20 گانه معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در استان زنجان را اجرایی کرده ایم، اظهار کرد: گسترش تعمیق انس با قرآن، اخلاق اسلامی و نشاط در مدارس از جمله مهمترین سیاست های این معاونت به شمار می رود.
عباسی با اشاره به بازنشسته شدن 200 نیروی این معاونت در سال 1400، گفت: 20 درصد کادر معاونت پرورشی استان در شرف بازنشستگی قرار دارند، بنابراین برای مدیریت این موضوع باید از هم اکنون به فکر راهکار مناسب بود.
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: این موضوع در معاونت پرورشی محقق شده است.
وی ابراز کرد: برای کمک به درک محتوای کتب درسی، این معاونت کتب درسی را تحلیل محتوا کرده و پاسخ شبهات یا سوالات مطروحه توسط دبیران را می دهد.
عباسی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی در سطح مدارس، افزود: در سال جاری 124 هزار نفر رشته در این مسابقات شرکت کرده اند.
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با تشریح فعالیت عمرانی دانش آموزان در قالب طرح هجرت در تابستان هر سال، گفت: سال گذشته 900 دانش آموز به مدت 10 روز به مرمت و ساخت بنای آموزشی مشغول بوده و برای این امر 2میلیارد و 800 میلیون ریال بودجه تخصیص یافت.
وی خاطرنشان کرد: برای فرهنگ سازی و آشتی جامعه با کتاب، نیازمند راه اندازی نهضت کتابخوانی در استان هستیم.
عباسی اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و 50 مدرسه در این استان مجهز به کتابخانه بوده و 977 هزار جلد کتاب وجود دارد.
به گزارش ایرنا، بیش از 2 هزار و 200 مدرسه در قالب یک هزار و 600 ساختمان آموزشی در استان زنجان با نزدیک به 180 هزار دانش آموز در حال تحصیل وجود دارد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.