به گزارش خبرآنلاین؛ در این جلسه خلیل آقاجانلو، مدیر کل منایع طبیعی استان زنجان برگزاری این جشن را فرصت مناسبی برای آشنا شدن با ظرفیت های موجود در طبیعت برای اشتغال و تولید منطبق با شعار سال عنوان کرد و گفت: افزایش جمعیت ، تغییر اقلیم، خشکسالی ها و کم آبی ها در کنار افزایش بهره وری از طبیعت دست به دست هم داده تا شاهد آسیب ها و تخریب منابع طبیعی باشیم.

وی شناسایی ظرفیت های موجود در بستر طبیعت را برای فراهم شدن زمینه اشتغال و تولید مهم دانست و ادامه داد: توسعه و کشت گیاهان دارویی در کنار ایجاد اشتغال ظرفیت خوبی برای ارزآوری است.
آقاجانلو با اعلام اینکه در دنیای کنونی تجارت گیاهان دارویی درآمد قابل توجهی به همراه داشته است، اضافه کرد: این ظرفیت مهم استان وجود دارد که با نگاه اقتصادی و فراهم شدن زمینه تولید بخشی از زندگی و درآمد روستاییان را از این محل تامین شود.
این مقام استانی اکوتوریسم را از دیگر ظرفیت های مهم استان زنجان اعلام کرد و گفت: با همکاری نزدیک منابع طبیعی و میراث فرهنگی استان می توان زنجان را به یکی از برندهای اکوتوریسم در کشور تبدیل کرد.
وی در ادامه برگزاری جشن طبیعت و شهروند در منطقه اولن دلبر شهرستان زنجان در راستای آشنایی و پیوند عموم مردم با طبیعت اعلام کرد و افزود: مشارکت افراد منطقه، طبیعت گردان و دستگاه های ذیربط می تواند ما را در برگزاری مطلوب این جشن یاری کند.
رسول بیات، فرماندار شهرستان زنجان نیز ایجاد محیط بانشاط بین خانواده ها و طبیعت دوستان را از مزیت های این جشن اعلام کرد و گفت: این جشن می تواند در ربرآوردن فرهنگ دور هم بودن دوستان و خانواده ها نقش داشته باشد.
وی افزود: رعایت مسائل بهداشتی و نظافت محیط زندگی عشایر منطقه باید اهمیت داده شود.
فراهم شدن زمینه های رفت و آمد عمومی در مسیر مشخص، مسائل امنیتی منطقه و استقرار تیم های امدادی از دیگر موارد مطرح شده در ان جلسه بود.

این جسن قرار است، اواخر تیر ماه امسال در منطقه اولن دلبر شهرستان زنجان برگزار شود.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 669415
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.