به گزارش روز جمعه روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان طارم، مجتبی اسکندری افزود: 134 هکتار از باغهای این شهرستان زیر کشت محصول گیلاس قرار دارد.
وی یادآورشد: پیش بینی می شود از مجموع باغ های بارده منطقه که 98 هکتار است، 420 تن میوه نوبرانه گیلاس برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: هم اکنون حدود 500 بهره بردار در این شهرستان مشغول کشت و کار این میوه درختی هستند که بیشترین سطح زیر کشت و تولید در روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان است.
اسکندری تاکید کرد: به لیل کیفیت بالای و نوبرانه بودن آن خریداران زیادی را از اقصی نقاط استان زنجان به این روستاها می کشاند.
به گفته وی، پیش بینی می شود درآمد حاصل از برداشت محصول گیلاس شهرستان طارم طی سالجاری به 26 میلیارد ریال برسد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، تک دانه، مشهدی، شبستری و محلی را از ارقام گیلاس مورد کشت در این شهرستان بیان کرد.
اسکندری افزود: برداشت محصول گیلاس در شهرستان طارم از اوایل خرداد آغاز و تا پایان تیر ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، شهرستان طارم به لحاظ برخورداری از شریان حیاتی رودخانه قزل اوزن، به بزرگترین قطب کشاورزی استان زنجان و این منطقه تبدیل شده و کیفیت محصولات باغی و زراعی آن شهرت جهانی به خود گرفته است.
با توجه به شرایط اقلیمی متفاوتی که این شهرستان دارد تنوع محصولات در این منطقه زیاد است به طوریکه سالانه بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی در زمین های این شهرستان تولید و وارد بازار مصرف استان زنجان و سایر استان های همجوار و حتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
زیتون، انار، انجیر، فندق، گردو، گیلاس، سیب، انگور، آلبالو، به، توت، گوجه سبز، هلو، آلو، زردآلو، آلوچه، پرتقال، نارنگی، نارنج، گلابی، خرمالو، سیر، برنج، بادام، نخود فرنگی، گوجه فرنگی، کرفس و غیره از جمله محصولات این شهرستان است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.