اکبر طیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال جاری حدود 123 هزار هکتار از زمین های دیم و چهار هزار و 700 هکتار از زمین های آبی شهرستان خدابنده زیر کشت گندم رفته است، افزود: در اثر سرمازدگی در پاییز سال گذشته (پس از کشت گندم)، حدود 30 درصد خسارت به مزارع گندم شهرستان وارد شد.
وی ادامه داد: در شرایط حاضر نیز به دلیل نبود بارش در فصل دانه بندی محصول، خسارت های مضاعفی به مزارع گندم خدابنده وارد شده است.
طیبی با بیان اینکه میزان تولید گندم شهرستان خدابنده در سال زراعی گذشته بالغ بر 200 هزار تن بود، افزود: بر اساس شرایط به وجود آمده پیش بینی می شود میزان گندم در سال زراعی جاری در این شهرستان بین 100 تا 110 هزار تن شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان خدابنده قطب تولید گندم استان زنجان است و به طور معمول حدود نیمی از گندم استان در این شهرستان تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به اقدامات انجام شده برای مقابله با آفت 'سن' در سطح مزارع گندم این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: عملیات مبارزه با آفت 'سن مادر' در سطح بیش از 9 هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان انجام شد.
وی افزود: هم اکنون 15 اکیپ جهاد کشاورزی به همراه هشت کارشناس شبکه مراقبت، به شکل تمام وقت، با حضور در عرصه ها، اقدام به پایش سن گندم در سطح مزارع گندم شهرستان می کنند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.