داود آبیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره برداشت محصول انگور در روستای سوکهریز که از جمله روستاهای هدف گردشگری، با زیر ساخت های مناسب گردشگری، چشم اندازهای بدیع طبیعی و اکوتوریستی و محصولات باغی و جالیزی متنوع است، برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در این جشنواره تلاش می شود علاوه بر انبساط خاطر برای مخاطبان و گردشگران، خاطرات گذشته برای بومیان و کشاورزان منطقه به ویژه جوانان تداعی شده و آنها با سنت و آیین های گذشته بیش از گذشته آشنا شوند.
آبیان افزود: در حاشیه برگزاری این جشنواره، صنایع دستی روستا نیز احیا و بر این اساس مردم و به خصوص جوانان برای ایجاد کارگاه های صنایع دستی تشویق و بازاریابی محصولات نیز انجام می شود.
وی ابراز کرد: در این جشنواره همچنین موسیقی، پوشاک و غذاهای سنتی این منطقه نیز به مردم معرفی و نمونه هایی از آنها در معرض دید عموم قرار می گیرد.
مدیر میراث فرهنگی شهرستان خرمدره گفت: برای پویایی بیشتر این جشنواره، تعدادی گردشگر خارجی علاقه مند از کشور انگلستان نیز برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده اند که تحقق این مهم، آشنایی بیشتر آنها با ظرفیت های گردشگری این منطقه و حتی این استان را نیز به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: به عنوان نمونه دم نوش این منطقه توانسته است به جذب گردشگر داخلی و خارجی کمک کند و عرضه محصولات ارگانیک و غذاهای محلی نیز می تواند به رونق روز افزون آن کمک کند.
آبیان افزود: حضور گردشگران بین المللی در این جشنوراه می تواند ضمن معرفی ظرفیت های منطقه و این استان نشاط و شادابی را برای مردم فراهم کند و علاوه بر آن توسعه اقتصاد استان را به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره برند سازی سوغات این منطقه نیز انجام می گیرد و به عنوان نمونه شیره انگور هم به عنوان سوغات به گردشگران معرفی خواهد شد.
بنا به گفته آبیان این جشنواره اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال برگزار خواهد شد.
شهرستان خرمدره با 407 کیلومتر مربع مساحت معادل 1.8 درصد از وسعت کل استان و 65 هزار و 166نفر معادل 6.4 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.