محمد ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب مردم کشور نان سنتی مصرف می کنند و موضوع مهمی که وجود دارد این است که طی سال های گذشته کار علمی خاصی برای ارتقای کیفیت آن انجام نگرفته و در واقع مورد بی مهری واقع شده است.
وی اظهار کرد: این در حالی است در اغلب کشورهای دنیا نان صنعتی ارزان بوده و نان سنتی با مبلغ بالایی عرضه می شود و این موضوع به دلیل آن است که نان سنتی توسط صنعت دست انجام می گیرد و نان صنعتی نیز با تکنولوژی خاص خود تولید و در فروشگاه ها به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرد.
ایزدی افزود: با نگاهی به وضعیت نان کشور می توان گفت، نان سنتی با مشقت ها و مشکلات متعدد در اختیار مردم قرار می گیرد و حتی هزینه های نهایی آن نیز بیش از قیمت عرضه آن است.
وی بیان کرد: نبود نظارت ها و کنترل های لازم آن از سوی دستگاه های متولی مانند سازمان استاندارد موجب شده وضعیت نان کشور آنگونه که باید و شاید ارتقا نیابد و عموم مردم با توجه به معیارهای انتخابی خود نسبت به خرید آن اقدام کنند.
عضو هیات مدیره و معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان گفت: ورود مراکز علمی و به کارگیری مطالب ارائه شده پایان نامه های مرتبط با نان می تواند تا حدود زیادی به ارتقای بیشتر کیفیت آن کمک کند که کمتر به این مهم توجه شده است.
وی بیان کرد: نان حجیم در مقابل نان سنتی نیست و هر کدام مصرف خاص خود را دارد اما نان سنتی در ایران مقبولیت بیشتری دارد و در واقع مطابق با فرهنگ ملی و بومی کشورمان است.
عضو هیات مدیره و معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان خاطرنشان کرد: تحقیقات کافی، ورود موثر دستگاه های متولی امور و بومی سازی نان های سنتی می تواند چشم انداز بهتری را در این حوزه ترسیم کند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.