سهیلا فریقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته قریب 17 هزار و 600 نوآموز در طرح سنجش شرکت کردند.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان تاکید کرد: پایگاه های سنجش سلامت در شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره به طور ثابت و در سایر شهرها به طور سیار و بعد از ماه مبارک رمضان ارائه خدمات خواهند کرد.
فریقی اظهار کرد: روزانه به طور متوسط طبق نوبت دهی های قبلی، 42 کودک در هر پایگاه، سنجش سلامت خواهند شد.
وی با تشریح وجود مشکلات جسمی و روحی در برخی از کودکان، ابراز کرد: نرم های بین المللی در میزان معلولیت ذهنی یا جسمی کودکان با ایران و استان زنجان متفاوت نیست و آمارها نزدیک به هم است.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خاطرنشان کرد: بالاترین معلولیت در کشور با 2.3 درصد، مربوط به گروه کم توان ذهنی است و تشخیص به موقع می تواند در خیلی از زمان ها مانع از پیشرفت معلولیت شود.
فریقی با تاکید بر لزوم پذیرش نتایج مراکز سنجش توسط والدین، گفت: نتیجه خروجی این اکیپ ها محصول کار مشترک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش است، بنابراین نباید برخی از والدین نگران اعلام نتیجه اشتباه از سوی این مراکز باشند.
وی اظهار کرد: کنترل وضعیت حسی نوآموزان از جمله حس بینایی، شنوایی، دید رنگ و سنجش آمادگی برای تحصیل از وظایف آموزش و پرورش در اجرای این طرح است.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان ابراز کرد: 2هزار و 700 نوآموزی که زمستان سال گذشته در مرحله پیش دبستانی در طرح آزمایشی سنجش مداخله و سنجش پیش دبستانی شرکت کرده اند، دیگر نیازی به شرکت دوباره در طرح سنجش تابستانی ندارند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان نزدیک به 180 هزار دانش آموز دارد که توسط 15 هزار معلم تربیت می شوند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.