فریدون احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت به اندازه کافی بزرگ و حجیم است و تفکیک وزارتخانه ها منجر به بزرگتر شدن آن می شود، از این رو موافق این اقدام نیستم.
وی یادآورشد: در سراسر دنیا نسبت کارمند به مردم یک به 800 و در ایران در خوشبینانه ترین حالت، یک به 80 است.
احمدی اظهار کرد: بزرگ شدن دولت منجر به ظهور فساد اداری، طولانی شدن فرآیند رسیدگی ها، کاهش رتبه کسب و کار و پایین آمدن رغبت سرمایه گذار می شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر با تفکیک وزارتخانه نیاز به جذب نیروی کار در دولت افزایش می یابد و به همان میزان وظیفه دولت برای پرداخت حقوق آنان سنگین تر و در نتیجه اعتبار بیشتری صرف پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، کسی تا کنون از ادغام وزارتخانه ها، شکایتی نکرده، یا با این ادغام گرهی در پیشرفت کارهای کشور ایجاد نشده و بخشی از کارهای کشور بر زمین نمانده است.
احمدی تصریح کرد: انتصاب افراد برای مدیریت این وزارتخانه ها اشتباه بوده و باید در این مسئولیت ها بازنگری شود و نه آنکه به شکل شتاب زده موضوع تفکیک آنها مطرح شود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولت باید برای مدیریت این وزارتخانه ها از نیروهای جوان، مبتکر، توانمند و کارآمد استفاده کند و متوجه باشد که هم اکنون دنیا به سمت سیستم های ساده تر، کسب و کارهای راحت، پنجره واحد خدمات و چابک شدن ساختار دولتی حرکت می کند.
وی تاکید کرد: اضافه شدن تعداد وزارتخانه ها، فرصتی برای مانع تراشی در مقابل ایجاد کسب و کار است و تفکیک آنها به صلاح کشور نیست.
احمدی با بیان اینکه به این راحتی نباید اجازه اضافه شدن تعداد وزارتخانه ها را داد، اضافه کرد: دولت پیش از هر نوع تصمیم گیری شتاب زده، از یک تیم کارشناسی خبره برای بررسی ابعاد مختلف ادغام یا تفکیک آنها استفاده و به نتیجه کار کارشناسی اعتماد کند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور به وزرایی جوان، با انرژی، کارآفرین و خلاق نیاز دارد و دولت نباید شخصی را برای این مسئولیت انتخاب کند که سن و سال بالایی دارد و در بسیاری مواقع انرژی کافی برای پردازش مسائل را ندارد یا به فناوری های روز مسلط نیست.
وی تاکید کرد: در صورتی که این افراد با سن و سابقه توانمند هستند، در مدیریت های بخش خصوصی حضور داشته باشند یا به عنوان مشاور فعال شوند اما در هر شرایط عرصه را برای حضور مدیران جوان خالی کنند.
معاون حقوقی رئیس جمهوری طی روزهای گذشته از مصوبه دولت برای تفکیک سه وزارتخانه در دولت دوازدهم خبرداده بود.
این وزارت‌خانه‌ها شامل 'راه و شهرسازی'، 'صنعت، معدن و تجارت' و 'ورزش و جوانان' هستند که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، ادغام شده و ساختار جدید پیدا کردند و در صورتی که مجلس این طرح را تصویب کند به حالت سابق خود بازگشته و وزارتخانه های 'راه و ترابری'، 'مسکن و شهرسازی'، 'بازرگانی'، 'صنایع و معادن' و سازمان های 'تربیت بدنی' و 'جوانان' شکل می گیرند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.