مسعود قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط کشی ترافیکی هر کیلومتر از جاده های استان زنجان نیازمند 10 میلیون ریال اعتبار است که خط کشی بیش از 300 کیلومتر با بیش از سه میلیارد ریال اعتبار محقق شده است.
به گفته وی، جاده های اصلی و پر تردد برای خط کشی در اولویت برنامه های اجرایی به منظور کاهش سوانح رانندگی و ارتقا ایمنی راه ها قرار دارد.
قاسمی تاکید کرد: نصب انواع تجهیزات ایمنی، تابلو، علایم، گارد ریل، بلوک‌های مفصلی، نصب و اجرای قرنیز، نرده پل، خط کشی و روشنایی در جاده‌های این استان از اقداماتی است که به منظور ایمن‌سازی مسیرهای ارتباطی انجام می شود.
رییس اداره ایمنی وحریم راه های اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: خط سرد ترافیکی جاده های این استان با رنگ های زرد و سفید اجرا شده که این عملیات با توجه به بخشنامه های دفتر توسعه ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور مبنی بر ابلاغ ضوابط جدید اجرای خط کشی های زرد انجام شده است.
قاسمی اظهارکرد: فاز نخست این خط کشی ها در مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان خدابنده اجرا شد که فاز دوم آن نیز در جاده های ارتباطی شهرستان های طارم و ماهنشان در دست انجام است.
وی یادآورشد: خط کشی، میزان ایمنی و دید در شب رانندگان را تا حد زیادی افزایش می دهد و موجب هدایت خودروها در مسیر خود می شود.
به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در جاده های استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.