استاندار زنجان با تاکید بر تجهیز نمازخانه‌های مدارس و لزوم همراهی خیرین مدرسه ساز در این بخش گفت: نماز جماعت در ۷۶۰ مدرسه استان زنجان اقامه می شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان امروزسه شنبه (16 خرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: مباحث پرورشی از ارکان آموزش و پرورش محسوب می شود و دیگر دستگاه ها هم باید در این حوزه وارد شوند و به آموزش و پرورش کمک کنند.

مقام عالی استان با بیان اینکه این حوزه نقش مهمی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارد، ادامه داد: تلاش مربیان پرورشی موجب شده است تا دانش آموزان نابغه با اندیشه های اسلامی تربیت شود.

درویش امیری با تاکید بر ضرورت مساله پرورش در کنار تعلیم ادامه داد: نباید از آثار و نتایجی که این حوزه بر روی دانش آموزان دارد، غافل شد.

استاندار زنجان با اشاره به اقامه نماز جماعت در 760 مدرسه ادامه داد: لازم است دستگاه های دیگر بالاخص خیرین مدرسه ساز در این زمینه کمک حال آموزش و پرورش باشند.

این مقام مسوول تصریح کرد: وجود نماز خانه در مدارس موجب تقویت اعتقاد و باورهای دینی دانش آموزان می شود.

وی به اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: 180 هزار دانش آموز استان به عنوان سرمایه آینده هستند که بایستی علاوه بر بازی در کوچه و محله خود برای این ایام برنامه ریزی داشته باشند.

درویش امیری به ظرفیت فنی و حرفه ای استان زنجان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان می توانند در ایام فراغت از تحصیل با حضور در این مراکز مهارت بیاموزند.

وی خطاب به مدیران خواستار بازسازی و مرمت مدارس در این ایام شد و گفت: گازرسانی به 180 روستای دیگر استان زنجان انجام شده است از اینرو لازم است تا مدارس هم به سیستم های گرمایشی استاندارد با سوخت گاز مجهز شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه پرهیزی از موازی کاری در مقوله غنی سازی اوقات فراعت برعهده متولیان آموزش و پرورش است، گفت: برای اوقات فراغت می توان از ظرفیت دیگر دستگاه های استان هم بهره مند شد.

 18هزار پایه ی اولی در سالتحصیلی جدید وارد مدارسه می شوند

در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از ورود ۱۸ هزار نوآموز به پایه اول دبستان در سال تحصیلی ۹۶- ۹۷ خبر داد و گفت: تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی در سال جدید به ۹۹ هزار نفر می رسد.

مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز(16 خرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: امسال 18 هزار پایه اولی وارد دبستان خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه مراحل سنجش این دانش آموزان در دستور کار است، ادامه داد: با ورود این دانش آموزان تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی به 99 هزار نفر می رسد.

این مقام مسوول با اشاره به درخشش دانش آموزان زنجانی در 9 کنفرانس جهانی ادامه داد: دانش آموزان استان رتبه های خوبی در جشنواره جوان خوارزمی کسب کرده اند

تمجیدی با بیان اینکه حضور موفق دانش آموزان زنجانی در مسابقات یورومس مایه افتخار استان است، خاطرنشان کرد: ارتقاء رتبه کنکور استان از 27 در سال 92 به رتبه 19 در سال جاری بیانگر تلاش در این عرصه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.