احمد بیگدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از جلسه ای که با استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان زنجان برگزار شد، استاندار با درخواست بازشماری آرای شورای اسلامی شهر زنجان برای ایجاد شفافیت کامل در نتیجه آن، موافقت کرد.
وی یادآورشد: این بازشماری با حضور هیات های نظارت شهرستان، استان، بازرسی و همه مسئولان دخیل در انتخابات و کاندیداهای هفت تا 15 شورا انجام شد.
بیگدلی اظهار کرد: 175 صندوق بازشماری شد که 39 مورد از آنها به شکل دستی و ما بقی به شیوه الکترونیک آرای مردم را دریافت کرده بودند.
رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان گفت: تعداد آرای دریافتی دستی موجود بسیار جزئی بود و وجود 10 هزار رای دریافتی به این شیوه به هیچ وجه صحت ندارد.
وی خاطر نشان کرد: نتیجه بازشماری آرا با نتیجه اعلام شده بازخوانی داشت و فقط تغییر بسیار جزئی ثبت شد که فردا/سه شنبه/ پس از جلسه نهایی هیات نظارت استان اعلام می شود.
بیگدلی ادامه داد: مردم مطمئن باشند که تمام تلاش استانداری، هیات نظارت و بازرسی بر دفاع از آرای آنان است و هیچ شخصی به دنبال مسائل سیاسی و حزبی نیست.
رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان به علت دریافت دستی تعدادی از آرای شهروندان زنجانی اشاره کرد و گفت: در زمان آغاز انتخابات، تعدادی از دستگاه های انتخابات الکترونیکی فعال نشدند و مسئولان برای جلوگیری از معطل شدن مردم اقدام به دریافت آرای آنان به شیوه دستی کردند.
وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند تنها قصد مسئولان از دریافت آرای دستی جلوگیری از دلخوری و خستگی آنان بود و همین آرا هم در نتیجه انتخابات لحاظ شد.
بیگدلی به ادعا و گلایه برخی از نامزدهای غیر منتخب شورای اسلامی شهر زنجان اشاره و اضافه کرد: تعدادی از آنان حتی برای اعلام اعتراض خود تماس گرفتند اما تنها پاسخ موجود برای این افراد، ارائه مستندات و مدارک برای رسیدگی است و نمی توان به یک ادعای شفاهی اعتنا کرد.
رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان گفت: همواره پس از اعلام نتایج انتخابات تعدادی از نامزدها نسبت به نتایج معترض هستند اما در نهایت همه باید به قانون احترام بگذارند و از آن تبعیت کنند، باید متوجه بود که باید با واقعیت پیش رفت تا سودجویان از این حضور حداکثری مردم، علیه کشور و نظام سوء استفاده نکنند.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.