به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه یکشنبه همزمان با سالگرد امام راحل در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان افزود: در سایه این اصل فروعی وجود دارد، یکی از این فروع که امروز مایه آبروی نظام اسلامی، بوده امنیت مثال زدنی در کشور است که از دستاوردهای عظیم و در برابر دیدگان جامعه بشری و ثمره جمهوریت و اسلامیت نظام است.
وی اظهار کرد: کاروان علمی کشور محصول جمهوریت و اسلامیت نظام است و اقتدار سیاسی نظام محصول 2 رکن گرانبها و پر ارزش جمهوریت و اسلامیت نظام است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: در سایه این اصل و فروع، نظام باید تولیداتی داشته باشد و یکی از تولیدات عدالت اجتماعی است که باید به سمت این مهم حرکت کرده، دیگری رفاه عمومی و سپس اقتصاد پویای کارآمد اقتدار آفرین است، .
وی تاکید کرد: باید به این سمت حرکت کینم، یک جامعه اسلامی آراسته باید به عدالت و برخودار از زیر ساخت های اقتصادی ، اشتغال ، تولید و کار و یک سطح قابل قبولی از بهداشت، رفاه و درمان و علم باشد و اینها محصول این نظام است
نایب رئیس مجلس نهم ادامه داد: این اهداف در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و با عزم اراده و با حرکت مبتنی بر دانش، وحدت کلمه و انسجام می توان پیمود .
وی یادآوری کرد: امام راحل یک انسان موحد، خدا پرست دین باور و معتقد به قیامت بود و با شجاعت در برابر قدرت های دنیا ایستاد
حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: جمهوری اسلامی یک کلمه طیبه بوده، اصل و فرعی دارد و غذایی تولید می کند و اصل در کلمه طیبه جمهوری اسلامی 2 کلمه جمهوریت و اسلامیت است.
وی اضافه کرد: این 2 رکن کلیدی کلمه طیبه هستند، اسلامیت نظام در حضور ولی فقیه عادل شجاع تسلیم در برابرخدا و متواضع نسبت به بندگان خدا و ایستاده در برابر نظام های طاغوتی دنیا معنا پیدا می کند.
نایب رئیس سابق مجلس ادامه داد: اسلامیت نظام با واژه اسلام نیست و این کشور همسایه شرقی کشورمان بیش از نیم قرن است که نام جمهوری اسلامی است.
وی ابراز کرد: جان و حقیقت اسلامیت در نظام اسلامی با حضورفقیه عادل ، جامع الشرایط در راس هرم نظام معنا پیدا می کند و این نظام اسلامی است و دیروز به دلیل حضور امام بزرگوار و امروز خلف صالح او، رهبر معظم و عالیقدر انقلاب در راس هرم قدرت هستند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: اگر این ویژگی های علم، و عدالت در تمام سطوح مدیریت کشور جریان پیدا کند به تعبیر معظم انقلاب دولت ، دولت اسلامی می شود.
نایب رئیس سابق مجلس ادامه داد: هم اکنون در این مسیر حرکت می کنیم و در این میان شایسته سالاری به معنای واقعی کلمه ، یعنی دولت اسلامی بوده و دولت یعنی دستگاه اجرایی نیست بلکه کل نظام را شامل می شود این یک رکن از ارکان کلمه طیبه یعنی جمهوری اسلامی است.
وی بیان کرد: جمهوریت، یعنی نظام اسلامی یعنی، بر آرای و اراده ملت ایران تکیه زده است و مردم سالاری جوشیده از متن دین و حقیقت آموزه های اسلام و این 2 رکن از ارکان کلمه طیبه است.
وی ابراز کرد: اصل کلمه اسلام بر این 2 رکن قرار دارد و اینکه می بینید، رهبر معظم انقلاب بر این مردم سالاری، بر مشارکت و حضور مردم در کنار صندوق های رای پای می فشارد، اصلی از اصول اقتدار و عزت و هویت نظام اسلامی به مردم سالاری است و این موضوع را باید قدر دانست.

*** عربده کشی آمریکا مسیر ما را نشان نمی دهد
وی خاطر نشان کرد: امرو با عمل صالح بندگان خوب خدا نفس می کشیم و این امنیت و اقتدار سیاسی نظام جمهوری اسلامی محصول عمل صالح شهدای عالیقدر است.
حجت الاسلام ابوترابی افزود: اگر می بینید با قدرت با جهان سخن می گوییم،این محصول عملی است که بندگان صالح انجام داده اند.
وی بیان کرد: این جمهوری اسلامی یک عمل صالح از اعمال حیات بخش امام بزرگوار است و این عمل صالح از این وجود مقدس که قرآن نام او را کلمه طیبه نهاده است.
نایب رییس اسبق مجلس ادامه داد: افراد بی ریشه وبا هوایی که وزیده می شود، مسیر و حرکت شان تغییر پیدا می کند، اما افراد با ریشه دار، مستحکم ایستاده اند.
وی اضافه کرد: با عربده کشی آمریکا و ترامپ نقشه راه ما را تغییر نمی کند واین ایمان است که مسیر حرکت ما را نشان می دهد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: اگر جمهوری اسلامی ایستاده است بر اساس کلمه طیبه پابرجا مانده، و اگر بنا باشد تهدیدها و تطمیع ها مسیر حرکت ما را مشخص و تعریف کند، هروز باید به سمتی حرکت کنیم واستقرار و دوامی نیست.
وی بیان کرد: کلمه طیبه میوه های شیرینی دارد و غذای جامعه محسوب می شود، و هر یک از ما به میزانی که به گوهر گرانبهای ایمان و به فضایل اخلاقی و عمل صالح آراسته شویم برای خود و جامعه مفید هستیم و به غیر از این ضرر دارد.
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این نقشه راه حرکت امام بزرگوار است، اما در کنار این کلمه طیبه در سایه وجود نورانی امام کلمه جمهوری اسلامی شکل گرفته است.
به گزارش ایرنا، مراسم بیست هشتیمن سالگرد ارتحال امام، با حضور پر شور اقشار مختلف مردم این استان برگزار شد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.