رسول بیات روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات شورای شهر زنجان به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد و از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج و حتی دریافت شکایت ها، الکترونیکی بود.
وی یادآورشد: ادعای برخی افراد مبنی بر دریافت دستی تعدادی از آرای شورای شهر در انتخابات 29 اردیبهشت بی پایه و اساس است چرا که وزارت کشور چنین مجوزی صادر نکرده است.
بیات اظهار کرد: برای جلوگیری از حوادث احتمالی از جمله قطعی سیستم رای گیری، تعدادی تعرفه دستی پیش بینی شده بود، اما از هیچ کدام در هیچ یک از شعب استفاده نشد.
فرماندار شهرستان زنجان بر روند نظارت به تبلیغات اشاره کرد و گفت: هیات نظارت و کمیته رسیدگی به تخلفات تمام مراحل را از انتخاب عکس تبلیغاتی تا چاپ تصاویر و اقلام مربوطه بررسی می کردند، اما تعدادی از نامزدها، اقلام تبلیغاتی خود را در چاپخانه های تهران منتشر کرده و خارج از نظارت کمیته بررسی بودند.
وی خاطر نشان کرد: در زمان تبلیغات در عمل جنگ بنرها رخ داد و با وجود آنکه نصب بنر ممنوع اعلام شده بود، اما اغلب نامزدها از این شیوه استفاده کردند.
بیات به برخوردهای انجام شده با این بنرها اشاره کرد و ادامه داد: با وجود آنکه حتی در یک شب بیش از 950 قلم بنر تبلیغاتی جمع آوری شد، اما هر روز مسئولان برگزاری انتخابات شاهد نصب بنرهای جدیدی بودند و برخی افراد برای جلوگیری از جمع آوری آنها، این بنرها را از منازل شهروندان آویزان و منتشر می کردند.
فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه نتیجه انتخابات هر صندوق به شکل چاپ شده استخراج می شود تاکید کرد: در این شیوه هیچ نیازی به تنظیم صورت جلسه دستی و به شکل سنتی وجود ندارد و گلایه برخی مبنی بر تهیه نشدن چنین صورت جلسه ای بی معنی است.
وی اضافه کرد: این نخستین دوره برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی در شهر زنجان بود و از این پس همین شیوه در برگزاری انتخابات در پیش گرفته خواهد شد.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.