محمدرضا رستمخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ارتقای سطح آگاهی دستگاه های ذی ربط نسبت به استاندارد و ارکان استاندارد سازی نوین را از جمله اهداف تاسیس دفاتر استاندارد سازی ذکر کرد.
وی اظهار کرد: تعامل موثر بین سازمان ملی استاندارد ایران و دستگاه ها به منظور مشارکت موثر در تدوین استانداردهای ملی مرتبط در راستای افزایش پوشش استاندارد و بستر سازی مناسب برای اجرایی شدن استاندارهای ملی در ساختار اجرایی و عملیاتی دستگاه ها از دیگر اهداف ترسیم شده در این بخش است.
رستمخانی افزود: ترویج و آموزش استاندارد سازی با استفاده از ظرفیت این دفاتر و استفاده از توان علمی و پشتیبانی دستگاه ها در زمینه اجرایی کردن ارکان استاندارد سازی در سطح ملی از دیگر اهداف تعیین شده است.
وی، بیان کرد: برنامه های مهم دیگر اداره استاندارد سازی، آموزش کارشناسان سازمان های دولتی با هدف راه اندازی دفاتر استاندارد سازی است.
رئیس اداره استانداردسازی، آموزش و ترویج اداره کل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته برای کارشناسان 17 سازمان و دستگاه اجرایی آموزش های مربوط به وظایف دفاتر استاندارد سازی و نحوه تدوین استانداردهای درون سازمانی ارائه شد این روند طی سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.
رستمخانی افزود: آشنایی این مراکز به ویژه دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان با مقوله مهم استاندارد سازی به خصوص نحوه تدوین استانداردهای درون سازمانی با بهره گیری از ظرفیت علمی کارشناسان این سازمان ها به شکل مطلوب تری انجام خواهد شد.
وی ابراز کرد: رویکرد دیگر این اداره کل ترویج و تدوین استانداردهای کارخانه ای، تولید هر محصول با یک استاندارد در واحدهای صنعتی این استان است.
رستمخانی افزود: استاندارد کارخانه ای در هر کشور به لحاظ کیفیت باید بالاتر از استانداردهای ملی باشند، تا بتوانند در عرصه رقابت موفق عمل کنند و اداره کل استاندارد استان نیز در این راستا برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.
به گزارش ایرنا، تا کنون هشت دفتر استاندارد سازی در دستگاه ها و دانشگاه های استان زنجان ایجاد شده است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.