زعفر افشار، روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این شکارچیان خاطی که بومی منطقه هستند در تاریکی شب به قصد شکار آهو پای در منطقه شکار ممنوع 'فیله خاصه' گذاشته بودند حوالی ساعت یک بامداد جمعه در حال پروژکتورکشی و شروع به شکار در دام محیط بانان گرفتار شدند.
وی افزود: یک قبضه سلاح شکاری متعلق به غیر به همراه یک تیر فشنگ قرار گرفته در جان لوله اسلحه و یک دستگاه پروژکتور از این شکارچیان دستگیر شده به دست آمد و هر 2 شکارچی متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شدند.
افشار افزود: یکی از شکارچیان نیز با برداشتن تعدادی از ادوات و تجهیزات شکار و با استفاده از فرصت تاریکی شب از محل جرم متواری شد که مورد شناسایی محیط بانان قرار گرفته و بزودی دستگیر و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شکار هر راس آهو 100 میلیون ریال جریمه دارد که شکارچی متخلف باید آن را به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کند و علاوه بر این به لحاظ جنبه عمومی جرم نیز با رای و نظر قاضی پرونده به جزای نقدی و یا از 6 ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.
منطقه فیله خاصه نیز از سال 86 جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن 110 هزار و 532هکتار است.
گونه های درختی همانند درختان میوه و صنوبر و گونه های گیاهی همچون انواع آویشن، درمنه، انواع خانواده گندمیان و گیاهان بالشتکی و همچنین آهوی ایرانی، گراز، سمور سنگی، پرندگانی چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان در این منطقه وجود دارد.
امسال یک هزار و 82 راس آهو در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و شکار ممنوع فیله خاصه مشاهده شد در حالی که پارسال این تعداد یک هزار و 246 راس بود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.