سیامک اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مردم این استان به لحاظ آب هوایی وضعیت بهتری را در مقایسه با شهرهای گرم تر کشور تجربه می کنند و این مهم فرصت مناسبی برای اهدای خون و تامین ذخایر خونی کشور است.
وی اظهار کرد: این در حالی است که مردم برخی استان های کشور نظیر سیستان و بلوچستان با دمای بسیار بالای بیش از 50درجه مواجه شدند که این وضعیت به نوبه خود اهدای خون را دچار مشکل می کند.
اسدی تاکید کرد: هم اکنون استان زنجان در تامین ذخایر خونی مورد نیاز مشکلی ندارد اما مشارکت فعالانه اقشار مختلف مردم می تواند به افزایش ذخایر خونی کشور کمک زیادی کند.
مدیر کل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: این اداره کل در ایام ماه رمضان تمهیداتی ویژه را برای اهدای خون داوطلبان و اهداء کنندگان مستمر اندیشیده است.
وی بیان کرد: بر این اساس از داوطلبان اهدای خون درخواست می شود این امر خداپسندانه را به شب های قدر موکول نکنند چرا که این اقدام با ازدحام اهدای کنندگان، خدمات رسانی را با دشواری مواجه می کند.
اسدی افزود: طبق اعلام نظر مراجع تقلید، اهدای خون منافاتی با روزه داری ندارد و بر این اساس افرادی که وعده سحری خود را به صورت کامل صرف کرده باشند، می توانند نسبت به اهدای خون مبادرت کنند.
وی ابراز کرد: افرادی که به دلایلی شرایط روزه داری برای آنها فراهم نیست نیز می تواند در این امر مهم مشارکت فعالانه ای داشته باشند.
مدیر کل انتقال خون استان زنجان خاطرنشان کرد: طی روزهای 14 و 15 خرداد مصادف با رحلت ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد پایگاه های انتقال خون این استان پس از افطار تا 30 دقیقه بامداد آماده خون گیری از داوطلبان است.
به گفته وی، اهدای خون دارای شرایطی است و بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل 18 و حداکثر 65 سال سن و حداقل 50 کیلوگرم وزن داشته باشند.
به گزارش ایرنا، پایگاه انتقال خون زنجان، واقع در چهارراه سعدی تا پایان ماه مبارک رمضان در شیفت صبح از ساعت 8 تا یک بعد ازظهر و شب به ویژه بعداز افطار ساعت 21 تا 24 آماده خون گیری از مراجعه کنندگان است و پایگاه انتقال خون ابهر نیز از روز یکشنبه تا چهارشنبه در شیفت صبح فعال است.
طی ماه مبارک رمضان سال گذشته یک هزار و 905 نفر برای اهدای خون به پایگاهای انتقال خون زنجان مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 497 نفر موفق به اهدای خون شدند.
94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.