علی محمد نادرخانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین جهانی مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز 150لیتر است در حالیکه در استان زنجان میانگین مصرف آب 201 لیتر و در شهر زنجان 204 لیتر به ازای هرنفر است.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد، اعلام کرد: یکی از اقدمات مهمی که از سوی شرکت آبفا استان در دست پیگیری است شناسایی مشترکین دارای مصارف بالای 20 متر مکعب در ماه و کاهش آن به زیر 20 متر مکعب می باشد.
نادرخانی ادامه داد: این شرکت پس از شناسایی مشترکین پرمصرف و با صدور اخطاریه به آنان، نسبت به ارایه راهکارهای لازم جهت کاهش مصرف اقدام می کند تا این مشترکین با کاهش مصارف آب خود ضمن کمک به حفظ منابع آب زیرزمینی استان، آب بهای کمتری را نیز پرداخت نمایند.
وی، میزان هدر رفت آب آشامیدنی در استان زنجان 23/5 درصد و شهر زنجان را نیز 21/8 درصد اعلام کرد و افزود: این هدر رفت آب شامل دو بخش 'ظاهری و واقعی' است و در واقع هدر رفت ظاهری، مقدار مصرفی است که به مصرف مشترکین می رسد اما اندازه گیری نمی شود که این نیز بر اثر انشعابات غیرمجاز و عدم دقت کنتورها پیش آمده و 10 مورد هدر رفت را شامل می شود.
نادرخانی تصریح کرد: هدر رفت واقعی نیز مقداری است که بصورت نشت 'مرئی و نامرئی' از شبکه توزیع اتفاق می افتد و نشت مرئی شناسایی شده و تحت عنوان حوادث رفع می شود و این نیز 10/8 درصد را شامل می گردد.
وی افزود: بی هزینه ترین و سریعترین راهکار کاهش مصرف آب، تغییر رفتار مشترکین در نحوه استفاده از این نعمت خدادادی است که باید از سوی مصرف کنندگان مورد توجه جدی قرار گیرید.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.