به گزارش ایرنا، هدایت صفری شامگاه چهارشنبه در آیین قدردانی از حامیان برتر کمیته امداد استان افزود: محدویت منابع اعتباری این نهاد، با نیازهای جامعه هدف همخوانی ندارد و ورود بیشتر خیران می تواند مشکلات افراد تحت پوشش نظیر مسکن، بیماران خاص و تامین جهیزیه دختران در آستانه ازدواج را برطرف کند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون این نهاد در حوزه اکرام یکهزار و 477 یتیم و 300 فرزند مشمول طرح محسنین را تحت پوشش دارد.
صفری خاطرنشان کرد: سرانه دریافتی ماهیانه هر یتیم سال گذشته از یک میلیون و 400 هزار ریال به بیش از 2 میلیون ریال در پایان سال گذشته رسید که این رقم به سه میلیون ریال افزایش خواهد یافت و در واقع رشد 37 درصدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: هر کدام از حامیان این نهاد می‌توانند سفیر امداد باشد و زمینه مشارکت دیگران را نیز فراهم کنند که این مهم می تواند تعداد بیشتری از ایتام را تحت پوشش قرار دهد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: هم اکنون این استان با جمعیت یک میلیون و 57 زهار نفری و 320 خانوار بیش از 13 هزار حامی دارد و ورود و مشارکت بیشتر خیران می تواند مشکلات گروه های تحت پوشش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
وی خاطر نشان کرد: این نهاد با ساز و کارهای تعریف شده شناسه ای را برای هر یتیم تعریف کرده که مبلغ اعلام شده از سوی حامی به طور دقیق به حساب وی واریز می شود و این مهم بخشی از مشکلات انها را برطرف می کند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.