به گزارش ایرنا، علی‌ محمد ذوالفقاری شامگاه چهارشنبه مراسم تجلیل از حامیان فعال کمیته امداد استان افزود: این آمار همواره متغییر است چراکه تعدادی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد به سن 18 سالگی می رسند و از این چرخه خارج می شوند و یا ایتام جدیدی زیر پوشش قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: حامیان ایتام طی سال گذشته بالغ 404 میلیارد تومان به طور نقدی و کالا به یتیمان تحت پوشش کمک کردند.
ذوالفقاری افزود: کمیته امداد پس از مدتی به کودکان و فرزندانی که سرپرست آنها فوت نکرده مثل خانواده های طلاق، خانواده های بیماران صعب العلاج که بی سرپرست بوده امکانات مالی آنها کفایت نمی کند یا سرپرست سالمند بی درآمد یا خانواده هایی که به دلیل متارکه نه بیمار بودند و نه طلاق گرفته محسوب می شدند، رسید و در این بخش طرح اکرام حامی یابی را اجرا کرد.
وی بیان کرد: هم اکنون در داخل کشور یک حامی12 هزار یتیم را تحت پوشش دارد و ماهانه هزینه این تعداد افراد را به حساب کمیته امداد واریز می کند و نکته دیگری که باید ذکر کرد این است که مبلغ واریزی با توجه به شناسه ای که کمیته امداد برای یتیم تعریف کرده واریز می شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور ادامه داد: کمک های مادی به یتم تحت پوشش آثار خود را دارد اما نگرانی دیگری که وجود دارد این است که به بعد معنوی این قشر باید توجه کرد.
وی یادآوری کرد: یکی دیگر از مشکلات یتیم تحت پوشش این است که افراد پس از 18 سالگی از زیر این حمیات خارج می شوند این در حالی است که این افراد برای ادامه زندگی خود با مشکلاتی مواجه هستند که باید توجه بیشتری به آن شود.
این مسئول افزود: مشکل دیگر مربوط به دختران یتیم در سن ازدواج است چرا امروز ازدواج با یک دختر یتیم جزء ارزش های جامعه نیست.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت بیشتر و کاهش سن حامیان از جمله موضوعاتی است که این معاونت به طور جدی پیگیری می کند و تحقق این امر می تواند مشکلات جامعه هدف تحت پوشش این نهاد را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده 6درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.