به گزارش ایرنا، مراسم استقبال از این کوهنورد فخرآفرین در محل مجموعه ورزشی انقلاب زنجان با حضور سیدبیوک موسوی معاون سیاسیریال امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، رسول بیات فرماندار شهرستان زنجان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل روابط عمومی استانداری، معاون فرهنگی شهرداری زنجان، شماری از مسئولان ورزش استان و ورزش دوستان و اعضای خانواده این ورزشکار برگزار شد.
استقبال کنندگان با انداختن گل به گردن این ورزشکار توانمند زنجانی، خوشحالی و شادمانی خود را به خاطر بازگشت موفقیت آمیز وی و کسب نشان طلا در این صعود بسیار سخت و طاقت فرسا، ابراز داشتند.
این کوهنورد ارزنده زنجان نیز که از این استقبال بسیار گرم و صمیمی راضی و خرسند به نظر می رسید با گشاده رویی و چهره ای شاد از برپا کنندگان این مراسم قدردانی کرد و گفت: این حرکت خودجوش باعث می شود تا با دلگرمی و انگیزه بیشتری این مسیر را ادامه دهم.
حسین مقدم با بیان اینکه عمر قهرمانی ها در عرصه ورزش کوتاه است، افزود: هزینه صعود به قله لوتسه بسیار سنگین بود و برای تامین آن متحمل زحمات زیادی شدم و به خاطر بحث مالی نیز تصمیم به صعود بدون کپسول اکسیژن گرفتم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در این مراسم گفت: صعود حسین مقدم (فرزند شهید) به قله لوتسه، بدون استفاده از کپسول اکسیژن افتخاری ارزشمند برای ایرانیان و مردم زنجان است که دل همه ملت ایران را با این صعود موفقیت آمیز شاد کرد.
علی جوان افزود: این کوهنورد توانمند، شایسته و موفق زنجانی با صعود به قله های مرتفع جهان، همواره برای ورزش کشور و زنجان، فخرآفرین شده است.
وی اظهار کرد: ورزش کوهنوردی زنجان در کسب افتخارات کشوری سهم بسزایی دارد و امید است این روند در زیر سایه حمایت ها و تشویق های مسئولان استان و کشور، همچنان تداوم یابد.
جوان افزود: رقابت های کوهنوردی به صورت آزمایشی در المپیک 2020 انجام خواهد گرفت و امید است در صورت اعزام کوهنوردان زنجانی و کسب نشان، برای ایران افتخارآفرینی کنند.
به گزارش ایرنا، حسین مقدم کوهنورد فخرآفرین و توانمند استان زنجان و کشور در 29 اردیبهشت امسال و همزمان با روز انتخابات در ایران بر فراز قله 8516 متری لوتسه ایستاد.
این هیمالیانورد شایسته زنجانی بدون استفاده از کپسول اکسیژن مصنوعی بر بام این قله که چهارمین قله مرتفع جهان به شمار می آید قرار گرفت و برای کشور و زنجان فخرآفرین شد و توانست پرچم مقدس ایران را با اقتدار هرچه تمام بر فراز قله لوتسه به اهتزاز در آورد و به طلای جهانی دست یافت.
لوتسه یا لهوتسه، چهارمین قله هشت هزار متری جهان محسوب می شود که در فاصله چهار کیلومتری جنوب کوه اورست قرار دارد و نام قله در زبان محلی به معنای قله جنوبی ( لهو به معنای جنوب و تسه به معنای قله) می باشد.
مقدم، سال 66 در زنجان متولد شده و دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی است و 12سال سابقه کوهنوردی رسمی و 7 سال عضویت در تیم ملی کوهنوردی ایران را در کارنامه خود دارد و مسئول کارگروه کوهنوردی و هیمالیانوردی استان زنجان بوده و با هیات کوهنوردی بسیج کشور و فدراسیون کوهنوردی کشور نیز همکاری دارد.
این کوهنورد زنجانی که دارای مدرک رسمی مربیگری از فدراسیون کوهنوردی است، مربی و مدرس درجه 2 برف و یخ، درجه سه سنگنوردی و کوهپیمایی می باشد.
اعزام به دوره مربیگری صعودهای دشوار در شور فرانسه و همچنین دوره رهبری صعودهای دشوار در کشور هندوستان در سال 1393، مربی تیم ملی امید اعزام به کشور ترکیه جهت صعود زمستانه آرارات و کشور هندوستان جهت صعود به سه قله بالای 6هزار متر در هیمالیای هندوستان در تابستان 1394 جزو رزومه کاری این کوهنورد زنجانی است.
این کوهنورد مجرب و توانمند زنجانی دارای مدرک دوره صعودهای دشوار از مدرسه ENSA شامونی- فرانسه است و تاکنون به قله دماوند از هشت مسیر، به قله علم کوه از پنج مسیر، به قله سبلان از مسیرهای مختلف و در تمام فصول سال، به یخچال سبلان و یخار، بلندترین یخچال طبیعی ایران در زمستان و دیگر فصول و به یخچال کسری در فصول مختلف سال و به بیش از30 قله بالای چهار هزار متر به دفعات در نقاط مختلف کشور صعود کرده است.
صعود به قله تیلی چوپیک (7134 متر) سال 87 و کسب مدال برنز آسیا، قله موستاق آتا (7546 متر) درسال 88 و کسب نشان نقره آسیا، قله ماناسلو (8163 متر) در سال 90 و کسب مدال برنز جهان، قله گاشربروم 1 (8068 متر) و گاشربروم 2 (8035 متر) در سال 90 و کسب نشان برنز جهان، قله ماکالو (8463 متر) در سال 91 کسب مدال نقره جهان، مربی تیم ملی در صعود به سه قله در منطقه هیمالیای هندوستان و فعالیت بر روی منطقه آلپ و صعود قلل و یخچال های مختلف در این منطقه (فرانسه و ایتالیا) ازجمله صعودهای پرافتخار این کوهنورد زنجانی می باشد.
6084/3001
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.