به گزارش ایرنا، علی‌ محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه در جمع معاونان توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان افزود: این نهاد طرح های مختلف مشارکتی نظیر اکرام ایتام، طرح زکات و صدقات را در سطح کشور اجرا می کند که بر این اساس در حوزه‌ مشارکت‌های مردمی رویکرد علمی باید حاکم باشد.
وی اظهار کرد: در طرح‌های مختلف مشارکتی، حوزه مشارکت‌های مردمی آسیب پذیرترین حوزه در افکار عمومی به شمار می رود و یکی از اهداف مهم کمیته امداد برای بالا بردن مشارکت های مردمی شفاف‌سازی در این حوزه است.
ذوالفقاری افزود: هم اکنون 24 درصد از اعتبارات کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی تامین می شود و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تلاش می شود این میزان به 34 درصد برسد.
وی بیان کرد: این نهاد، اجرای طرح‌های مشارکتی از قبیل توسعه خیران در حوزه سلامت، توسعه انفاق و توسعه مشارکت‌های مردمی در امر زکات، اشتغال، مسکن و آموزش مددجویان را بیش از گذشته دنبال می کند.

*** ایران در کار خیر و احسان رتبه 42 را دارد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور ادامه داد: این نهاد برای گسترش مشارکت های مردمی، تعریف نظام خیر و احسان را مورد توجه قرار داده و بررسی خواهد کرد.
وی بیان کرد: طی سال گذشته 37 میلیارد تومان زکات، 30 میلیارد تومان در قالب گوشت قربانی و 65 میلیارد تومان در قالب اطعام به نیازمندان کمک شده است.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: هم اکنون 10 میلیون خانواده با بخش امداد و مشارکت های مردمی این نهاد همکاری دارند که شامل هشت میلیون مشترک صدقات، یک میلیون حامی اکرام ایتام و طرح محسنین و جمعی هم در قالب های زکات، فطریه و پرداخت های ماهیانه با کمیته امداد همکاری می کنند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.