به گزارش خبرآنلاین؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان یکی از مزایای هوشمند سازی تقاطع‌ها را منحصر بودن زمان چراغ قرمز، زرد و سبز نسبت به عبور و مرور خودروهای همان تقاطع دانست و گفت: علاوه بر این‌که هوشمند سازی تقاطع‌ها منحصر به شرایط خودشان است، اگر مرکز کنترل ترافیکی به نرم افزارSCATS (نرم افزاری که مدیریت تقاطع‌ها را برعهده دارد) مجهز شود، می‌توانیم به راحتی تقاطع‌های نزدیک به هم از جمله دروازه رشت، چهار راه سعدی و دروازه ارک را نیز نسبت به هم طوری هماهنگ کنیم که عبور و مرور خودروها نیز با برنامه‌ریزی انجام شود.
سمانه شاددل ادامه داد: فراخوان تامین کننده این نرم‌افزار ارائه شده است تا در نهایت تقاطع‌ها نسبت به هم نیز هوشمند عمل کنند. روندی که فعلا اتفاق نمی‌افتد، چون مرکز کنترل ترافیک به بهره‌برداری نرسیده است.

به گفته وی، علاوه بر اینها هنوز اقدامات ساخت مرکز کنترل ترافیک نیز به پایان نرسیده و در دست اجراست که با این اوصاف کارها را به موازات هم پیش می‌بریم.

شاددل افزود: شاید به ظاهر هوشمند سازی تقاطع‌ها در زمان شلوغی و ترافیک به چشم دیده نشود؛ اما در مجموع تمایل به تخلف کاهش پیدا می‌کند.تاکنون در زمینه میزان کاهش حوادث با هوشمند سازی تقاطع‌ها تحقیقات و ارزیابی صورت نگرفته است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 659964
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.