رضا حسنلو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی برنامه های اجرایی این نهاد در ماه رمضان جمع آوری زکات فطره در روز عید فطر است که بر این اساس میزان زکات فطره جمع آوری شده در سال گذشته بیش از 16 میلیارد ریال بوده است .
وی اظهار کرد: از دیگر برنامه های اجرایی پیش بینی شده این نهاد برای ماه رمضان حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین در قالب طرح های اکرام و محسنین است که در ماه رمضان سال گذشته 950 نفر از خیران در قالب این طرح ها به جمع حامیان همکار با کمیته امداد اضافه شدند.
حسنلو افزود: با فعالیت اثر بخش در توسعه این طرح ها و افزایش پایگاه های ثبت نام از خیران در قالب طرح های اکرام و محسنین در همه مساجد استان به ویژه در شب های قدرپیش بینی می شود به تعداد سه هزار و 200 نفر حامی جدید برای ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد در ماه رمضان امسال جذب شود.
وی بیان کرد: اطعام مددجویان تحت حمایت در قالب برپایی سفره های افطاری و توزیع بسته های مواد غذایی با استفاده از ظرفیت خیران از برنامه های مهم اجرایی کمیته امداد در ایام ماه رمضان امسال است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان زنجان خاطر نشان کرد: میزان مشارکت خیران زنجانی در این طرح طی سال گذشته بیش از سه میلیارد و 790میلیون ریال بود و طبق آمارهای موجود مشارکت مردم در این طرح در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 24 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانواده با جمعیت 39 هزار نفر در استان تحت حمایت کمیته امداد این استان هستند که این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 768 بیمار خاص، صعب العلاج و سرطانی و سه هزار و 942 یتیم و فرزند محسنین است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.