سیامک اسدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع شمار مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون استان، تعداد سه هزار و 710 نفر موفق به اهدا خون شدند که پنج درصد آن سهم زنان بوده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس می توان گفت ،2 هزار و 285 نفر معادل 61.5 درصد اهداء کنندگان مستمر تشکیل می دهند و مابقی نیز افراد باسابقه ای بودند که بیش از یکسال به این کار خداپسندانه مبادرت می کنند.
اسدی خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان مستمر به افرادی گفته می شود که حداقل سالی 2 بار به این کار خداپسندانه اقدام کرده باشند.
وی بیان کرد: 94.6 درصد خون های اهدایی نیز توسط مردان و 5.4 درصد نیز سهم زنان بود و این در حالی است قشر بانوان در زمینه اهدای خون نقش کمرنگ تری دارند و باید فرهنگ سازی بیشتری انجام گیرد.
مدیر کل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: 13.6 درصد از مراجعه کنندگان برای اهدای خون در استان را بار اولی ها تشکیل می دهند که در این مرحله نسبت به نمونه گیری آنها اقدام شد و این افراد پس از مدت سه ماه می توانند برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.
وی خاطر نشان کرد: این استان مشکلی در ذخایر خونی مورد نیاز ندارد و در اغلب مواقع نیز خون های اهدایی برای استفاده به استان های نیازمند ارسال می شود، اما اهدای خون باید در طول سال مورد توجه عموم مردم باشد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 30 هزار و 217 نفر به پایگاه های انتقال خون این استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن 2.1 درصد افزایش داشته و از این تعداد 23 هزار و 374 نفر موفق به اهدای خون شدند.
پایگاه های انتقال خون استان در شهرهای زنجان و ابهر فعال است که در شهرستان ابهر روزهای زوج هفته خون گیری می شود.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.