رسول محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ماه مبارک رمضان امسال برای تهیه مواد اولیه زولبیا، بامیه و نان چایی هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.
وی تاکید کرد: با سوپر مارکت ها، بستنی و ساندویچ فروشی هایی که اقدام به فروش نان چایی، زولبیا و بامیه کنند، در صورت مشاهده برخورد می شود.
رئیس اتحادیه قنادان شهرستان زنجان گفت: متاسفانه تعداد اندکی از افراد که شغلی به جز قنادی دارند، طی ماه مبارک رمضان اقدام به پخت نان چایی، زولبیا و بامیه در محیط کاملا غیر بهداشتی کرده و آن را با موتورسیکلت در سوپر مارکت های محلات توزیع می کنند.
محمدی تاکید کرد: شیرینی هایی که با این روش تهیه می شود فاقد تخم مرغ و روغن است، تولید کننده به آن جوهر لیمو اضافه می کند تا مانع خشک شدن آنها شود که این مواد سرطانزا هستند.
وی ادامه داد: در صورت مسموم شدن مصرف کننده نیز تولید کننده آن مشخص نیست تا برخورد و یا فعالیت آن متوقف شود.
رئیس اتحادیه قنادان شهرستان زنجان تاکید کرد: قنادی ها مطمئن ترین محل برای تهیه انواع شیرینی های مورد نیاز شهروندان هستند چرا که هر یک از این واحدها ناظر بهداشتی دارند که مواد اولیه و افزودنی های مجاز آنان مورد آزمایش قرار می گیرد.
محمدی خاطرنشان کرد: در صورت تخلف و فاسد بودن مواد اولیه واحدهای قنادی با متصدیان آن واحد برخورد و جریمه می شود و مانع از فعالیت خواهیم شد.
محمدی افزود: نظارت ها با همکاری اصناف، اماکن، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی در ماه مبارک رمضان تشدید خواهد شد.
وی از افزایش 6 درصدی قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در ماه رمضان خبرداد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف از واحدهای قنادی در سطح شهرستان زنجان مورد را با شماره 33336230 به اتحادیه قنادان اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، شهرستان زنجان دارای 120 واحد قنادی با مجوز کسب دارد که همه این واحدها فعال است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.