امیر علی نیکبخش روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از پنج کتاب حوزه کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: امسال طرح های متعددی در حوزه کتاب و کتابخوانی و در مناطق مختلف این استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی یادآور شد: در سال جاری عملیات اجرایی کتابخانه خیرین مدرس شهر زنجان آغاز می شود علاوه برآن سه کتابخانه نیز در روستاهای این استان افتتاح خواهد شد و با این اقدام فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته ترویج می یابد.
نیکبخش خاطرنشان کرد: امسال کتابخانه های عمومی قیدار و طارم نیز پس از 43 سال در این استان به بهره برداری می رسد و این اقدام به گسترش کتاب و کتابخوانی کمک فراوانی می کند.
وی ، افزایش و کفیت شمار اعضای کتابخانه ای، بحث نشست های کتابخانه ای و مدرسه ای را از جمله برنامه های این نهاد در سال جاری برشمرد.
به گفته این مسئو ل ، در برگزاری نشست های کتابخانه ای و مدارس، کتاب توسط کارشناسان مربوطه معرفی خواهد شد و کتب های خوانده شده نیز در معرض دید عموم قرار داده می شود.
مدیر کل کتایخانه های عمومی استان زنجان ادامه داد: اهدای کتاب توسط مردم نیز امسال در این استان اجرا می شود که این طرح طی سال گذشته نتایج مثبتی به همراه داشته است به طور ی که در اسفند ماه 100 هزار جلد کتاب از مردم و ناشرین جمع آوری شد.
وی ابراز کرد: این طرح امسال در 2 مرحله و در ماه های مهر و اسفند کتب های درسی و عمومی جمع آوری خواهد شد و این کار به نوبه خود فروش کتاب در این استان را افزایش خواهد داد.
نیکبخش افزود: بحث شاداب و مناسب سازی کتابخانه ها نیز از دیگر برنامه های این نهاد در سال جاری است، چرا که بیشتر مراجعه کنندگان به این مراکز را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهد.
وی خاطر نشان کرد: چاپ 5 کتاب در حوزه کودک و نوجوان با موضوع ایثار و شهادت می تواند به الگوی این مهم در این نسل منجر شده و انها را با رشادت های رزمندگان آشنا کند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون یش از یک میلیون و 140 هزار نسخه کتاب در 92 باب کتابخانه عمومی استان وجود دارد، که 33 باب آن در روستاها قرار دارند.
8068/7320
خبرنگار : شامی ** انتشار دهنده : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.