طرفداران رییسی که از صبح چهارشنبه در پیامی فوری در سطح شبکه های مجازی فراخوانی مبنی بر حضور طرفداران این نامزد انتخاباتی راس ساعت 19 در مقابل ستاد جوانان وی منتشر کرده بودند، از دقایقی قبل از فرا رسیدن ساعت 19، با تجمع خود منجر به ایجاد ترافیک در خیابان سعدی شدند.
تجمع طرفداران رییسی چنان چشم گیر بود که هر یک از خودروها به سختی از خیابان چهار بانده سعدی می توانستند تردد کنند و این ترافیک تا خیابان سعدی شمالی ادامه داشت.
در مقابل، طرفداران روحانی دیگر نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، تجمع کوچکی در سعدی وسط داشتند که پس از نزدیک به یک ساعت پراکنده شدند.
اما ساعت 20:10 خیل عظیم طرفداران رییسی به سمت شمال خیابان سعدی حرکت کردند و در صورتی که در دست خود پلاکاردها و شعارهای دست نوشته ای داشتند، فریاد می زدند 'آزادی اندیشه، با روحانی نمیشه'، 'روحانی دور دوم نمیشه'، آخر هفته، روحانی رفته'، زنجانی یک کلام، رییسیه والسلام'.
از سوی دیگر همین طرفداران تصاویر روحانی که بر روی خودروها نصب شده بود را پاره می کردند و در مقابل تصاویر رییسی را در زیر برف پاک کن خودروها قرار می دادند و یا آنها را درون خودروهای عبوری پرت می کردند.
جمعیتی که به سمت شمال خیابان سعدی در حرکت بودند، در حالی که تمام چهارراه سعدی را مسدود کرده بودند، در مقابل ستاد جوانان روحانی که در همین منطقه قرار دارد، توقف کردند و همین توقف منجر به جلوگیری از هر نوع حرکت خودروها شد.
در حالی که طرفداران روحانی تمام تلاش خود را به کار بسته بودند تا وارد حریم خیابان اصلی نشوند و همه در پیاده رو تجمع کنند، رانندگان حاضر در آن منطقه از مسدود شدن مسیر تردد، گلایه مند بودند، در همین حال یکی از رانندگان پیاده و با طرفداران رییسی درگیر شد.
همین راننده پس از مشاهده بی نتیجه بودن درگیری، سوار بر خودرو، به مسیر خود ادامه داد و منجر به مصدوم شدن چند تن از طرفداران رییسی شد که مصدومیت آنان چندان جدی نبود.
در همین تجمع بارها صدای انفجار به گوش می رسید که فرمانده انتظامی شهرستان زنجان علت آن را استفاده طرفداران رییسی از ترقه اعلام کرد.
این تجمع، سومین تجمع طرفداران روحانی طی سه روز گذشته است، در حالی که پیش از این وزارت کشور اعلام کرده بود، هر نوع گردهمایی، تبلیغات خیابانی و مسدود کردن معابر عمومی غیر قانونی است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.