به گزارش ایرنا، مرتضی تمجیدی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران، با تبیین سند 2030 یونسکو در حوزه آموزش، افزود: با توجه به حساسیت موضوع و هجمه های زیاد علیه دولت به بهانه اجرای این سند، لازم است تا روشنگری هایی با واسطه رسانه ها انجام شود.
تمجیدی خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش اساسی در آگاه سازی افکار عمومی دارند و باید به خاطر اهمیت دستگاه تعلیم تربیت که به عنوان یک دغدغه مهم مطرح است، نقش آفرینی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در سازمان یونسکو جلساتی درباره موضوعات مختلف از جمله حوزه آموزش برگزار می شود، گفت: از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ در موضوع 'آموزش برای همه' در این وزارتخانه اجرا شده و ایران جزو اجرا کنندگان اصلی این برنامه بود.
وی اظهار کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب چراغ راه همه و مبنای راه دولت و وزارت آموزش و پرورش است.
تمجیدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نگرانی های اجرای سند2030، تاکید کرد: عده ای خواستند از مطالب مطرح شده رهبری در جلسه با معلمان سراسر کشور سوء استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: مطالب رهبر معظم انقلاب طرح نگرانی های کلی بود و اشاره ای به جزییات نداشتند، در همین راستا مقامات مسئول آموزشی در کشور با ارسال نامه ای خدمت ایشان ابراز کردند ' تمام تلاشمان را برای رفع نگرانی های حضرتعالی خواهیم کرد'.
وی خاطرنشان کرد: دولت سعی می کند از ابزار دیپلماسی علمی و فرهنگی برای تعامل بیشتر و اثرگذاری در سطح جهان نهایت بهره را ببرد.
تمجیدی با اشاره به نتیجه تعامل با ابزار دیپلماسی فرهنگی و علمی، گفت: این تعامل باعث شده تا مسئولان کشور مانع از ایران هراسی و اسلام هراسی در دنیا شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه وزارت آموزش پرورش در سال ۲۰۱۵ در جلسه ای که برای همین سند در چین ترتیب یافته بود حضور داشت، تصریح کرد: وزیر وقت آموزش و پرورش در آن جلسه درباره سند ۲۰۳۰ گفته بود' ایران این سند را به جز آن مسائلی که با مبانی ملی و فرهنگی کشور مغایر است اجرا خواهد کرد'.
وی اظهار کرد: در ایران نشست های مختلفی برای همسو کردن سند 2030 با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور که یک سند بالا دستی محسوب می شود، برگزار شده است.
تمجیدی ابراز کرد: تک تک مسئولان دولت خود را ملزم می دانند تا به مبانی قانون و مسائل دینی متعهد باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تا رفع ابهامات این سند عملیاتی نخواهد شد، گفت: بر اساس چارچوبی که کارگروهی متخصص مشخص خواهد کرد، عمل خواهد شد و در حال حاضر اجرای آن متوقف است.
وی تاکید کرد: تمام محتوای کتاب های درسی در تمام مقاطع تحصیلی ریشه در آموزه های دینی دارد و بر اساس مطالب قرآن هست و حذف کتب دینی و قرآن کذب محض است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان استان زنجان در مسابقات قرآنی و مذهبی شرکت کرده اند و هدف گذاری این وزاتخانه بر توسعه آموزه های دینی است.
تمجیدی با بیان اینکه توسعه دارالقرآن و مسابقات مذهبی در همین راستا است، گفت: چطور ممکن است در کنار این فعالیت ها جلوی آموزش قرآن گرفته شود؟
وی یادآور شد: فرهنگیان متعهد به آموزش ارزش های دینی و انس با نماز و قرآن، در کنار سایر درس ها هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه اگر کسی نسبت به اینگونه امور شبهه افکنی کند، به ضرر کشور خواهد بود، گفت: مسئولان دولتی اعلام کرده اند هر بندی که در این سند مغایر با آموزه های دینی و در تعارض با مبانی دینی باشد انجام نخواهند داد.
وی ادامه داد: مسئولان آموزشی کشور به سازمان یونسکو اعلام کرده اند، که بندهای مغایر با دین را اجرا نخواهند کرد.
تمجیدی با اشاره به بومی کردن سند 2030 توسط ایران، تصریح کرد: موضوع ریشه کن کردن بی سوادی و همگانی کردن آموزش از جمله بندهای این سند به شمار می رود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در نزدیک به ۷۰۰ آموزشگاه در زنجان نماز جماعت برگزار می شود، این موضوع نشان می دهد امکان ندارد در ایران آموزش مغایر مسایل دینی اتفاق بیافتد.
وی اظهار کرد: عده ای برای رسیدن به اهداف سیاسی خودشان حاضر می شوند مردم را نگران کنند و نباید اهداف سیاسی باعث تشویش افکار عمومی شود.
به گزارش ایرنا، موضوع سند 2030 یونسکو در حوزه آموزش که اجرای آن با نگرانی هایی از طرف رهبر معظم انقلاب مواجه شده، دستمایه تخریب گسترده علیه دولت یازدهم شده بود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.