معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی زنجان، نرخ بیکاری استان در سال گذشته را ۹.۷ درصد اعلام کرد و گفت: تک رقمی نگه داشتن این نرخ از موفقیت های دولت به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسین امید مقدم معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی استان زنجان شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران زنجان اظهار کرد: نرخ بیکاری، نرخ تورم و رشد اقتصادی شاخص هایی هستند که وضعیت اقتصادی جوامع براساس این شاخص ها تعیین می شود.

وی نرخ بیکاری استان زنجان پس از روی کار آمدن دولت یازدهم را مورد تحلیل قرارداد و گفت: نرخ بیکاری در سال 92 ، حدود 9.9 درصد بود که این رقم در سال گذشته به 9.7 درصد رسید.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی استان زنجان یکی از موفقیت‌های دولت را تک رقمی نگه داشتن نرخ بیکاری عنوان کرد و ادامه داد در کنار کاهش نرخ بیکاری بایستی به افزایش اشتغال هم توجه شود.

امید مقدم به رشد نرخ مشارکت اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: این نرخ نشان دهنده تقاضای افراد برای اشتغال است که دولت هم باید تلاش کند به این تقاضاها پاسخ دهد.

این مقام مسئول با اشاره به نرخ تورم و کاهش آن در بخش خوراکی و دخانیات به رقم 52.7 درصد گفت: این رقم در فروردین امسال به 12.6 درصد رسید.

مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان زنجان هم در ادامه با اشاره به اینکه این بخش ساماندهی حوزه پیمانکاران و مشاوران استان را برعهده دارد، گفت: در استان 400 شرکت حقوقی در حوزه پیمانکاری فعالیت می کنند.

محمود محمدی با اشاره به نظارت این حوزه بر پروژه های استان گفت: سال گذشته بر 216 فقره پروژه عمرانی و 80 پروژه ملی در استان نظارت شد.

مدیر نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان زنجان با اشاره به  16 مورد داوری بین کارفرما و مشاور پیمانکار در سال جاری گفت: دبیرخانه شورای فنی استان هم 4 کارگروه ذیل خود دارد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‎های توسعه و آینده‎نگری در استان زنجان گفت: این بخش هم در راستای برگزاری دوره های آموزشی فعالیت می کند.

شهلا حسنی گفت: دوره های آموزشی با محوریت تربیت مدیران جوان و مستعد، حقوق شهروندی، اقتصاد مقاومتی و اصلاح ساختار نظام اداری برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.