آیت الله کاظم صدیقی شامگاه یکشنبه در جمع شماری از مردم زنجان افزود: مردم فکر نکنند که عبادت فقط حضور در روضه و مراسم های مذهبی است، بی تفاوت نبودن نسبت به مسائل سیاسی و جامعه هم عبادت محسوب می شود.
وی یادآورشد: منتظران واقعی امام زمان، ساکت نمی نشینند و شنوای سخنان و موضع گیری های رسانه های غربی و مسئولان آمریکایی نمی مانند، بپا می خیزند و متحد برای حضور در انتخابات حرکت می کنند.
آیت الله صدیقی اظهار کرد: انقلاب اسلامی حرکتی در مسیر آماده سازی جامعه برای ظهور امام زمان بود و منتظر واقعی، امام خمینی(ره) محسوب می شد که در مقابل شاه و آمریکا ایستاد و این دولت را شیطان بزرگ خواند.
امام جمعه موقت تهران گفت: امام حسین(ع) برای مبارزه با فسادی که جامعه اسلامی را گرفته بود، قیام کرد و امروز هر کسی که پیرو خط امام حسین(ع) است نباید در مقابل فساد، آزادی که منجر به اختلاط دختر و پسر و شکستن خطوط دین اسلامی می شود، ساکت بایستد.
وی خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد بخشی از دینمداری است و یک مومن باید نسبت به فساد، سیاست، روابط خارجی و سند 2030 واکنش نشان دهد.
آیت الله صدیقی ادامه داد: به نام آزادی بسیاری از زمینه های فساد را باز می کنند، مگر از ابتدای انقلاب آزادی مشروع در جامعه اسلامی رواج نداشته است؟
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز دختران و پسران به نام آزادی، ازدواج سفید انجام می دهند، ازدواجی که در هیچ دفتر ثبت ازدواجی ثبت نمی شود و در هر زمان که طرفین بخواهند، به آسانی از هم جدا می شوند.
وی با بیان اینکه ربا در جامعه جریان یافته است، اضافه کرد: امروز کرامت انسانی از بین رفته و هر شخصی که پول یا زور در اختیار دارد می تواند از امکانات جامعه استفاده کند و اقشار فقیر و بی پست به هیچ امکاناتی دسترسی نداشته باشند.
آیت الله صدیقی تصریح کرد: عده ای امروز در فقر دست و پا می زنند و در مقابل عده ای دیگر حقوق های آنچنانی و زیر میزی می گیرند و کار مردم را در دستگاه های اجرایی و خدماتی انجام نمی دهند و در ساعت اداری مردم را معطل می کنند.
امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که رای به جمهوری اسلامی دادند، با امام زمان(عج) و نایب بر حق ایشان بیعت کردند، مردم باید بیدار و هوشیار باشند و موضع گیری را ببینند و خطوط دین را بشناسند تا مبادا در غفلت آنان ارزش های دین به خطر بیفتد.
وی بر لزوم حفظ امنیت در بخش های مختلف برای جامعه تاکید و ابراز کرد: امروز هیچ جای دنیا امن نیست، آمریکا پس از برجام علاوه بر آنکه پول های جمهوری اسلامی ایران را بلوکه و تحریم های جدید را تصویب کرد، در جهان امنیتی برای ایرانیان باقی نگذاشت اما همچنان مسئولان می گویند که برجام برکات بسیاری داشت و فقر را برطرف، بیکاری را حل و زندگی ها را آباد کرد.
آیت الله صدیقی علما را موظف به روشنگری در جامعه خواند و تاکید کرد: اگر امروز علما نگویند، مردم فردا مواخذه می کنند که چرا نگفتید و بیدار نکردید تا در مسیر اشتباه قدم برنداریم؟
امام جمعه موقت تهران با بیان انکه باید پناه مظلومان بود، گفت: اهتمام به امور مسلمانان، از دیگر کارها برای رستگاری است و این همان انتظار ظهور حضرت حجت (عج) به شمار می آید.
وی تصریح کرد: تا کنون منتظر آمریکا بودید، دیدید تو دهنی خوردید، بس است دیگر، سراغ ولایت بروید.
آیت الله صدیقی افزود: مردم به کسی رای بدهید که دلسوز، شهید داده، پاکتر و خوش سابقه تر و همراه با ولایت و خواهان از بین رفتن 2 قطبی شکل گرفته در کشور است.
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم برخیزید و کاری انجام دهید حماسه ایجاد کنید و نگویید چون می گویند بچه حزب اللهی ها افراطی هستند، پس ساکت باشیم، آنانی که چنین سخنی می گویند، برای رضای ارباب خود می گویند، ما انقلابی و حسینی هستیم و اگر این موارد انسان را تندرو می کند، پس ما تند رو هستیم.
وی به برجام اشاره کرد و یادآورشد: ما خود موفق به غنی سازی 20 درصد شده بودیم، اما با برجام 15 سال هم باید تلاش کنیم تا بتوانیم بار دیگر به غنی سازی برسیم، در حالی که قطار فناوری هسته ای دنیا با سرعت در حرکت است و ما باید درجا بزنیم.
آیت الله صدیقی اظهار کرد: خیال نکنید اگر ما کوتاه بیاییم آنها هم کوتاه می آیند، اگر جدی وارد شویم، آنها می ترسند، آنها ترسیده اند، از موشک ما ترسیده اند، از روحیه انقلابی، شهادت طلبی و شهدای حرم می ترسند.
امام جمعه موقت تهران گفت: برای این انتخابات دعا کنید که فردی اصلح، مومن، مورد اعتماد، ولایتمدار، شجاع، مردم نواز، مهربان، بی تکبر و غیر اشرافی بر سر کار بیاید.
3001/6085/6016
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.