علاءالدین کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری با رایزنی ریش سفیدان، معتمدان شهر و مسئولان قضایی استان رضایت 2 نفر محکوم به قصاص نفس از خانواده مقتولان گرفته شد.
کریمی با اشاره به وظایف تعریف شده برای ستاد دیه استان ها، ابراز کرد: میزان بدهی کل زندانیان آزاد شده در سال جاری نزدیک به 85 میلیارد ریال بود.
مدیر کل زندان های استان زنجان با تبیین عملکرد ستاد دیه و رویکرد مثبت آن در استان، خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده، حمایت معتمدان شهر و این اداره کل مبلغی قریب 9 میلیارد ریال جریمه این افراد به صورت بلاعوض پرداخت شد.
وی تصریح کرد: از مبلغ کل بدهی، بیش از 52 میلیارد ریال توسط شاکیان بخشوده و گذشت شد.
مدیرکل زندان های زنجان اعلام کرد: از این مبلغ، آورده خود مددجویان بیش از 9 میلیارد ریال بوده و مبلغ 13 میلیارد ریال نیز به صورت تسهیلات مصوب از طریق ستاد دیه برای آزادی محکومان پرداخت شده است.
با حمایت ستاد دیه و گذشت تعدادی از شاکیان از حقوق خود طی سال گذشته بیش از 200 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد زنجان آزاد شدند.
کریمی با بیان اینکه عفو رهبری در سال 95 مشمول 603 زندانی شد، گفت: از این تعداد 182 نفر آزاد شدند و بقیه زندانیان تقلیل حکم یافتند.
مدیر کل زندان های زنجان خاطرنشان کرد: عفو رهبری باعث شد تا 13 زندانی در سال گذشته از حکم اعدام رهایی یافته و با تقلیل حکم به ابد در حال گذراندن دوران محکومیت باشند.
وی خاطرنشان کرد: نقش تشکل های مردم نهاد، فعالان اجتماعی، معتمدان شهر، فرهنگی، مذهبی و مسئولان در موضوع کمک به زندانیان جرایم غیر عمد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به گزارش ایرنا، بیش از 97درصد از زندانیان استان زنجان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان هستند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.