دکتر حسن عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به انتخاب اصلح کاندیداهای انتخاباتی اشاره کرد و افزود: معیارها و مصادیق صالح و اصلح، از سوی امام راحل و ولی امر مسلمین در طول دوران انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام شده است.
وی، این ویژگی های اعلام شده را داشتن تدین، تعبد، تخصص، علم و شجاعت، برخورداری از اخلاق و اعتقاد به نظام و قانون اساسی بیان کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد ابهر گفت: با توجه به اصل 6 قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران، امور کشور باید با اتکا آرای عمومی از طریق انتخابات باشد که انتخابات ریاست جمهوری نیز مهم بشمار می رود.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط نوین اجتماعی، جهانی و نقش شهروند فعال در انتخاب می توان به برخی دیگر از مصادیق اصلح در انتخابات اشاره کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد ابهر، نگاه حل المسائلی، داشتن رویکرد سازه انگارانه با مسائل داخلی و نظام جهانی، داشتن تخصص عرصه علم و فهم عمیق از حافظه تاریخی و هویت اسلامی - ایرانی و داشتن دیدگاه نظری و عملی در حوزه های مختلف را از ویژگی های نامزدهای انتخاباتی برشمرد.
عزیزی تاکید کرد: کاندیدای انتخاباتی باید دیدگاه حل المسائلی دقیق و استقرایی نسبت به حل مسائل جامعه داشته باشد و به تناسب افزایش سطح آگاهی های جامعه و طبقات اجتماعی برنامه و راه حل دقیقی ارائه کند.
وی با تاکید بر اینکه کاندیدا باید دارای رویکرد سازه انگارانه نسبت به مسائل داخلی و خارجی داشته باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس چنین رویکردی می تواند با نگاه تعاملی به تصمیم گیری و مدیریت بپردازد چرا که فرایند آن منجر به عدالت اجتماعی و روحیه آرمانخواهی خواهد شد.
این کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد ابهر گفت: داشتن تخصص در عرصه علم و دانش، فهم عمیق از حافظه تاریخی و هویت اسلامی – ایرانی، اقتصاد مقاومتی، عدالت توزیعی و مسئولیت پذیری از دیگر ویژگی هایی است که یک کاندیدای انتخاباتی باید داشته باشد.
عزیزی یادآورشد: کاندیدای انتخاباتی باید دارای دیدگاه حکمت نظری و عملی در چارچوب حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی کشور داشته باشد و برای پیشرفت و توسعه این شاخص ها نظریه جامعی داشته باشد تا پیاده کند.
وی تاکید کرد: علاوه بر ویژگی های بیان شده برای کاندیدای انتخابات، هرکدام از هموطنان باید شناخت و آگاهی کاملی از برنامه ها آنها داشته باشند.
این کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد ابهر، به مقوله شناخت شناسی از کاندیدهای انتخاباتی تاکید کرد و گفت: این مقوله باید در بعد شخصیتی و رفتارهای اجتماعی آنها نیز لحاظ شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود
7325/8068
خبرنگار:حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.