ماهرخ بلوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در 2 فاز با هدف توان افزایی و توسعه ظرفیت های جامعه محلی با اولویت مناطقآسیب خیز و آموزش 20 تشکل اجتماع محور از طریق برگزاری کارگاه های تربیت آموزش گر محلی به مدت 36 ساعت برگزار شد.
وی یادآوری کرد: در مجموع بالغ بر 720 نفر ساعت آموزش و برگزاری 10 کارگاه آموزشی هشت ساعته برای بیش از 380 نفر از اعضای خانوارهای استان در زمینه مهارت های 10 گانه زندگی درمناطق شهری و روستایی 8 شهرستان که از نیمه دوم اسفند 95 شروع شده بود در نمیه اردیبشهت امسال به پایان رسید.
بلوری افزود: ارتقاء تاب آوری فردی، اجتماعی و سازمانی با سازگاری و سازندگی در شرایط پر تنش راه ارتقا و توسعه را هموار و امکان ادامه دادن و بالندگی را بیش از گذشته فراهم می کند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: تاب آوری در هر سن و در هر سطحی رخ می دهد و می توان آموزش داد، چرا که پدیده ای ذاتی نیست و از طریق تمرین، آموزش، یادگیری و تجربه حاصل می شود.
وی یادآوری کرد: آموزش های تاب آوری کمک می کند،تا شخص در شرایط دشوار و با وجود عوامل خطر از ظرفیت های موجود خود در رسیدن به موفقیت و رشد زندگی فردی استفاده کرده و از این چالش ها و آزمون ها به عنوان فرصتی برای توانمند کردن خود استفاده کند.
بلوری خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در راستای تفاهم نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با استانداری زنجان عملیاتی شد و استقبال فراگیران از آموزش های ارائه شده ، مشارکت تسهیل گران و مربیان در اجرای طرح ، همکاری و تعهد دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی زنجان به عنوان مجری طرح نتایج مثبتی را به دنبال داشت.
8068/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.