شهرام میرزائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح خانواده آماده در مخاطرات (خادم) با راهبرد ' خانواده آماده، جامعه آماده' و به منظور آماده سازی مردم در برابر حوادث و ارتقاء سطح توانمندی آنها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب‌ آوری جامعه، از سال گذشته و همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در این طرح افراد متخصص و آموزش دیده جمعیت هلال احمر به درب منازل مردم مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می کنند.
میرزائی افزود: بر این اساس، اجرای این طرح از دستگاه های اجرایی این استان آغاز شده و در مراحل بعدی نیز به مجتمع های مسکونی خواهد رسید که این اقدام پس از برگزاری انتخابات پیش رو در سطح گسترده ای اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: در این طرح، میزان آمادگی خانواده ها با 15شاخص از جمله وجود کیف اضطرار در خانواده‌ها، اطلاع از نقشه اضطرار خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم توان، وجود فرد آموزش دیده در میان خانواده و آگاهی آنان نسبت به اجرای ایمنی و سازه‌ای ساختمان، سنجیده می‌ شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: کاهش خسارت‌های جانی در هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقبه مهم‌ترین رویکرد طرح ملی خادم است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش همگانی و عمومی و ارتقای دانش عموم مردم در مواقع بروز حوادث مختلف اهمیت صد چندانی دارد و جمعیت هلال احمر این موضوع مهم را طی سال جاری سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
به گزارش ایرنا، طرح ملی خادم در راستای تحقق شعار ' خانواده آماده، جامعه آماده ' اجرا می شود.
هم اکنون 16 پایگاه جاده ای ثابت و سیار جمعیت هلال احمر در استان زنجان فعالیت می کنند.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.